Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 30 oktober, 2010

Ni har turen att möta Luleå när vi gör säsongens största plattmatch. Inget funkar och ingen verkar vilja få det att funka heller. Grattis också till att ni gör en tillräckligt bra insats för att vinna. Inte så där ruggigt bra, men tillräckligt…

Nej jag är inte bitter över torsken. Den skulle kommit snart ändå. Men jag är bitter över sättet vi spelar på. Vi tar inte i, vi åker inte , vi väntar in puckar som aldrig kommer och vågar inte ta smällarna. Pucken hoppar och vi når den inte och passen sitter inte där dom ska. Inget funkar och när Fabbe missar första chansen som bara ska vara mål och sedan Nilsson silar in ettan så är det klappat & klart och vi vet djupt i vårt hjärta hur den här kvällen kommer sluta…

Alla tre målen vi släpper är dock skitmål som kommer till på egna misstag. Nilsson ska som sagt ta ettan. Tvåan gör ju styrman fint med Chaplinvinkler på grillorna och trean där ger vi bort pucken som vi ÄGDE bara momentet innan… Surt…

Surt det där jag skrev om häromdan där vi ohotade lägger ner pucken i anfallszon när vi ska byta. Spela hem, byt säkert med puckinnehav och börja om. Det kostar att jaga puck och vi ska inte göra det i onödan. Terva…! Påtala detta för Rönken och Bulan…

I övrigt…

Södertälje var väl på väg att fixa en nolla men Modo ville till slut annat och när rekordet väl var deras kunde dom släppa loss och till slut vinna efter sudden… 3-4 vilket verkade vara resultatet som gällde för kvällen… 0 poäng till mig…

Skellefteå hade 0-4 borta mot Färjestad och vi trodde väl att det var långt mer än klart. Men icke. Trots skador och en krallig uppförsbacke kommer FBK igen och tillsl ut landar vi på… 3-4… Poäng till mig via tippade 2-4..

AIK där hade jag vibbar och dom vibrerade rätt till slut. Inte 4-1 (och inte heller 3-4) men väl 2-1 och AIK är ingen slagpåse att bara hämta poäng från. Poäng till mig igen…

HV såg som Skellefteå ut att ta hem trean enkelt men Frölunda visade lite kämpatakter i alla fall och kom nästan ikapp. Ännu en 3-4 och jag tror nog att det var skönt för HV när slutsignalen äntligen kom. Poäng till mig via tippade 2-4…

Timrå kämpade och slet men Djurgården var hetare och av det jag såg verkade man ibland tom riktigt bra. Riktigt bra tippade jag inte, 1-3 men ändå poäng till mig via 3-6…

Och så ingen pinne för debaklet i Gävle…

4 matcher rätt men inga resultat inne men ganska nära på 2 stycken får väl ses som godkänt ändå. I alla fall jämfört med hur det brukar se ut. Godkänt dock INTE till Luleå som nu får en tung resa hem och en tung ”recover” att ta sig igenom då Linköping kommer hit på tisdag. Inte rätt period att skaffa sig en formsvacka på nu om man säger med Linköping, Frölunda och Färjestad på G. Ska vi spela så här kan vi lika gärna skicka pinnarna i ett rött paket med vita snören…

Tabellen fortfarande rätt fin och Hallå Norrland…! Dock 2 feta fastrar med lite häng. 3 om man tar med den slöa fastern med  den tjecka manen…

AnC… Idag var han riktigt usel. Du vet vem…

 

Read Full Post »

Man har ju lite svårt för att inte yrvaket gnugga sig i ögonen varje gång man ser tabellen och den makalösa hockeyhöst vi har… Skriver inte ”haft” för vintern är inte här än och det makalösa pågår än ett tag…

Södertälje – Modo… Tog Täljes flyt, ja för den skull också bra spel, slut iom med torsk i Delfinen? Och har Modo tränat avslut…? Svaren kommer ikväll men tipset redan nu. Jag tror att Modo skärrade av allt annat än Halloween-spöken darrar skiten ur sig så fort dom får pucken och Tälje rinner hem det här med mera Tricks än Treats… 5- … ja kanske tom en nolla…

Färjestad – Skellefteå... Wallin borta är ju naturligtvis en fördel för bortalaget men man ska nog inte ropa hej för tidigt ändå. Kan bli en rysare modell minnesvärd och Skellefteå som jag ser som liten favorit här tar en skön seger… 2-4…

AIK – Linköping… Grym vibb på AIK här. Inga förklaringar. Bara vibb… 4-1… Hur det ska gå till? Ja inte fan vet jag…

Frölunda – HV71… Psykologiskt möte kanske man kan säga. Torskar Frölunda nu är krisen inte mer än absolut total och stora flyttbilen backar upp mot var dom nu gömt sig ledningen och tömmer hela tipin på skit. OM nu HV torskar detta är det ingen större kris, man laddar om och kommer igen redan nästa match. Både en etta och en tvåa vore kul på något vis. Men jag tror att HV kanske inte defilerar hem det här men visst vinner man… 2-4… Kanske en till i öppen kasse…?

Timrå – Djurgården… Vibbar här också. Oförklarliga sådana. Går trots det emot dom och kör på en tvåa. Det måset ju vara dags nu snart… 1-3…

Brynäs – Luleå… Jaha. Ska storsållet stå på huvet så är det väl nu då. Lite typiskt kan tänkas men med en bra defensiv och en jäkla laganda grejar vi det här ändå. Inga 7-4 eller såna siffror men det räcker ju att vinna med 1 gjort mål… Nilsson möter inte Markström den här gången vilket kan vara… Ja vad kan det vara…? Bra! Tror på mitt lag i vanllig ordning och just det, ordning, är väl vad Brynäs saknar just nu. Bitarna faller inte på plats i kväll utan såsen blir än brunare… 0-1 räcker men jag tro på några till… 1-3… Första målskytt, Niinimaaa…

Kolla tabellen efter dom här resultaten som ger oss 9 poängs försprång till lilla aik. Poäng vilka kan vara väl behövliga inför den här trippeln som knappast ger oss 9 nya…;

Linköping Hemma

Frölunda Borta

Färjestad Hemma

Bara en pinne där och vi behåller ledningen…

Sen vila och kolla landskamper. Nu ladda…


Read Full Post »