Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 8 oktober, 2010

Lite tankar innan ”Sandman” skitar ner på kudden…

Skellefteå – Linköping… Lite dags att Linköping går på en mina nu och visst skulle det passa med Säckens gamla gäng som domedagsprofeter. För varje seger kommer man närmare en torsk. Jag tror att lilla aik har stor chans.

Brynäs – Timrå… Stenhårt i U-tipset men jag tror att hemmaplan här närmast är en nackdel. Sett något om skador i Timrå men det är ju en gammal invand verklighet för dom. Lutande tvåa…!

Färjestad – Djurgården… 2 lag med press på sig fast på olika sätt. Dif måste börja vinan coh FBK måste börja spela bra. Trolig etta men bara för att jag, osv… Svårt men etta ändå. Om nu inte Marcus Nilsson-effekten slår till. Jag trodde ju på islossning senast. Men med Ridderwall borta kan det väl ändå inte…? Ska vi tro att FBK skjuter, skjuter och skjuter…

HV71 – AIK… Etta! Kan inte HV få fason på sitt spel nu och vinna enkelt mot AIK får dom det aldrig… Etta, någon icke AIK:are som tror annat?

Modo – Södertälje… 1 X 2 och så var det klart.

Luleå – Frölunda… Var det bra eller dåligt för oss att dom vann senast? Jag vet inte då psykologistudierna inte varade mer än lunchrasten och här är det höga poäng i ämnet som gäller för svaret på gåtan. Gåtan Frölunda kan vara på väg mot sin lösning och då vi har några skador så kanske indianerna åker hem med en skalp. Dock inte tagen under våra hjälmar. Klart vi vinner…

Nej, jag kommer inte orka närvara så Lillpucken & jag kör en totalkoll hemma på TV, dator, sportradio, SMS och vad vi nu kan hitta på… Gumman den bästa jobbar em/natt så vi kör lite grabbkväll och sportlördag. Dock ingen bira, än…

Jo jag vet att NHL släpper puckar lite här & där men jag har inte orkat, än… Tur som fan att vi inte bokade den resan.

Read Full Post »

Jag har ju inte orkat så mycket senaste tiden, inte heller brytt mig om mitt Dream Team men nu fick jag lite kraft av en grötlunch och en suverän sambo. Fri tolkning, tänk på att jag är sjuuuk…

Slängde ut mjuke Hardy som coach och tog in mannen jag borde haft från början. Jonas Rönnqvist. Bra deal känns det som

Nihlstorp började ju rätt ok men sen vete… Andreas Hadelöv ny keeper…

Janne Niinimaa finns ingen anledning att byta ut.

Inte heller David Rundblad som än så länge sitter säkert.

Kim Karlsson står kvar, mest för att jag gillar honom.

André Petersson får vara kvar som kapten nu då HV kan vara på G trots torsk senast. AIK i morgon bör ge en del pinnar.

Patrik Cehlin har varit en besvikelse för mig, ja hela Dif. Jag tar in Jocke Lindström från ärkerivalerna… Edit; Ändrat till Jocke efter påpekande eller rättelse av Plissken, tänkte rätt men det blev fel. Skyller på den blinda tarmen…

Ser väl rätt ok ut tycker jag. Tar in Skellefteåspelare men ingen från Linköping då dom möts i morgon…? Ja någonstans måste ju minan komma för Lejonen och varför inte mot Säckens gamla gäng?

Laget? Bättre Hockey så klart. Leta upp, utmana, garva…

Nu ska vi uppåt, både jag och laget.


Read Full Post »