Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 16 oktober, 2010

Kollar in en högst medioker match mellan Skellefteå och Södertälje där David Rundblad får vara dagens behållning därifrån. Skellefteå verkade inte ta i så då blev det sopm del blev. Seger med ett nödrop om ändå inte hotat… Konstig match. 2-0 och en nolla är kanske roligare än en femetta…? Skitmatch!

Brynäs smörar sig fram till 3-1 med sista rätt tillbakapressade i öppen kasse. Bra jobbat även om jag hade halvt rätt i att ingen kunde göra mål. Kanske var det det riktiga Linköping vi fick se nu. Skärrat, stressat och med en hel del missar även dom. 2-2 nej inte men vi tackar Brynäs. Fortfarande fyra poäng tillgodo…

Djurgården kanske gillar Hardys hårfärg? Hur som haver fick han väl knappast fler gråa hår men fick heller inte se vad han ville trots seger med 3-2 där Robin Lindqvist gav matchen lite spänning på slutet med en sån där som han missat massor av i Luleåtröjan… Vad var det han sa när han valde Frölunda…? Något om bra lag osv… Tolva Robin, tolva… Hur illa kan det bli…? Kval…?  Tärningarna gav mig delvis rätt, 4-3… Dom säger Owuya är bra. Jag tycker mest han står i vägen.

Modo ger Hockeysverige och HV en riktig kalldusch. 5-1 och HV var inte i närheten som jag förstår. Vi kanske ska byta ut ”när” till ”om” HV kommer igång…? Gnällnivån vet jag inget om men nu gnäller dom väl inte på ett par dar i alla fall…

Timrå får torsk av AIK och ja jag hade rätt på den. riktigt bra med rätt tom. Fan man kan väl det här… 1-4 är tom lite bättre än jag trodde men ok. Det är AIK som säkert kommer med såna här matcher ibland, varning utfärdad. Ring Anticmex, gnagarna är på G…

Luleå vilade men inte sina juniorer som spöade Björklöven med 5-1. Har skämsigt nog inte sett en enda J-20 match… Än. Har en del att skylla på tycker jag själv. Men snart så.

Nu tar vi en skärmdump på tabellen, skriver ut den i vacker färg, lägger den under kudden och sover gott… Vargjakt och solnedgång i Karlstad på tisdag…

Fy fan vad vi är bra…

 

Read Full Post »

Ser att jag omtöcknad av smärta och diverse kemiska preparat hänfallit till en mjukare sida nästintill ödmjukhetens falska gräns. Tur som fan att Täljetoken Kent uppmärksammar detta och härmed tar jag mitt förnuft tillfånga och sansar mig i den ytterst tillfälliga sinnesförvirringen som höll på att ge mig nya goda vänner. Skyller på magen och det euforiska tillstånd man befinner sig i då man inser att man är fan så mycket bättre än alla andra…

Får väl trots allt berätta för er hur det går idag, ni som inte fattar och förstår det här med Bättre Hockey…

Skellefteå – Södertälje... Att Kents mannar ens bryr sig om att åka upp är ett ofattbart faktum. Inte ens utan snobbben med ögonskadan kommer Skellefteå tappa det här. Klar etta men tro fan inte att ni är något är för att ni råkar ta några enkla poäng mot seriens näst sämsta lag. Snyt er för helvete… 5-1...

Brynäs – Linköping... Brunsås säger vissa. Smörsås säger jag. Att dom lyckades pilal in 4 mål mot oss är ofattbart. Det måste vara repriserna som räknas. Att vi slog av på takten en del mot Linköping och lät dom vinna var ju ytterst en fingertoppskänsla rent taktikmässigt av Rönken. Det här blir idag ett kryss och en helvetes massa straffar. För inget av lagen kan  ju göra mål. 0-0 vore ju kul men någon puck ska dom väl lyckas fippla in ändå. 2-2… och sen skiter jag i hur det går.

Djurgården – Frölunda... Ja men orka bry sig. Det får och kan sluta hur som helst. Ska jag ta ställning så blir gumman glad och det har inte ni med att göra så jag slänger väl upp tärningarna och dom visar klokt på 4-3… och Frölundas indianer får gå till medicinmannen och be honom dansa något för självförtroendet. Hardy kan iom segern få en hårtoning som tröst. För inte vinner dom pga av bra spel…

Modo – HV71… En klar tvåa om inte surströmmmingens mannar kan komma med nya infallsvinklar på gnällskalan. Det här är HV´s chans och match från 0-60… 1-5…

Timrå – AIK… AIK gnagde en trea senast och visst man kan tydligen ibland. Timrå som kör med pappersfigurer som hela tiden går sönder får ta fram fallskärmen och se om den hjälper i fallet neråt i tabellen. AIK vinner med ett mål i slutet och Biblioteket Timrås gamnackar hänger ännu mer. Dom sket på sig när dom inte vill ha kvar Lindqvist. Skyll er själva, puckon… 2-4…

Luleå vilar, självklart. Är man bäst ska man ha en del förmåner…

Jaja, dom har redan börjat lira i kraftlösa. Jag har väl haft viktigare saker för mig…

Skellefteå leder. Bara ett mål än så länge, naturligtvis. Dom har fjuttat fram några skott också, 4-0 till sixfingers. Sopor…

Read Full Post »