Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 31 oktober, 2009

Luleå klädde ut sig till Looosers och lyckades. Patrik Sjöberg klädde ut sig till Domare och misslyckades kapitalt… Om han överlever denna spöknatt är det för mig ett bevis på att högre makter existerar…

Högre makter hade Rögle en del kontakt med. Framförallt i första då losergänget borde avgjort detta och det med rååååge… Sen tar man kraft och energi ur luften och krigar sönder Luleå… Man vinner rättvist, och jag ska erkänna. I början på tredje med 3-2 på tavlan var jag på väg hem och hade benat ur torsken och lagt den i frysen… Så dåligt spelade Luleå. Jag satt och skämdes och tänkte på om jag skulle svärta ner bloggen igen eller om jag bara skulle skita i att skriva något… Man överger inte goda vänner så jag skrev några rader…

Tipsen i övrigt gick väl ”sisådär”…

Prickar in 5-2 för Frölunda och Skellefteå kan vara på väg ner. Kan…

Färjestad och Linköping gör som jag sa. 1-3…

HV vinner som jag sa hemma men gör ett par mål för lite… 3-0…

Modo -Tälje där var jag mer optimist än lämpligt. Tälje kan inte ha… Nej jag fattar inget… 4-1 och mina 2-5… F´låt…

Luleå gav bort halloweenfesten till Skåne och dom partar nog på utav bara den nu. Gör så Rögle. Det är ni värda…

Djurgården har nu 2-0 efter 2 perioder och jag är ju inne på seger i alla fall…

2 imponerande tips och ett mycket nära men sen sket det ihop sig. Någon spökade för mig och jag hade inte köpt mitt hockeygodis…

Och till Luleå säger jag bara… Skämmes ta mig fan…

Read Full Post »

Alla hockeyhelgon och hockeygudar har väl fullt upp med att skrämma skiten ur ”förvånade” gamlingar med stort godiskonto idag… Vi får göra´t själva med andra ord… Och då gör vi så här…!

Frölunda – Skellefteå… Frölunda på uppgång Skellefteå på nedgång…? Jag kan inte bestämma mig för vilket. Tror nog Frölunda ser sin chans och åker för fullt. Om det räcker idag mot förmodat sura Skellefteå…? Jämna match kanske eller så en tvåa…? Så då tippar jag 5-2... Logiskt…? Icke…! En sak som talar för Skellefteå… Chrille har halsduken på…

Färjestad – Linköping… Tar ställning helt enkelt mot bakgrund av sviten och 4-0 borta mot nyvaccinerade Skellefteå och så dom där tjecka killarna… 1-3…

HV71 – Brynäs... HV vinner hemma. 5-0…

Modo – Södertälje... Tung flunsa i Modo som inget vaccin biter på… Tälje nyttjar oroligheterna i Modo och tar hem trean… 2-5… Eller…?

Djurgården – Timrå... Kan inte se annat än att Djurgården vinner detta. Timrå får göra om vad dom vill, det hjälper inte… Idag… Sen kanske… Men inte nu. 5-2... 5-3 kanske… Å andra sidan får dom ner ett tåg eller vad det nu är från Timrå… Kan hjälpa…

Luleå – Rögle… Oj… Big Mike säger 10-1. Vi kör på den och gillar läget. Åker på som fan och nu SÄTTER vi chanserna… 10 kanske är att ta i men 9 då…? Nej mitt tips är inte så vågat men seger ska vi ta med hem till min nya Glenlivet 18 år gammal. Lagom att sprättas för en segerskål efter matchen... 6-2...

Nu åker vi…! Välkommen hem gumman…

Read Full Post »

Ingen gumma hem ikväll då flygkaptenerna viftade för sakta eller sent med vingarna eller så fastnade hon i tullen men vill inget säga. Nåja… Jag tröstar mig med lite hockey…

Omgång i morgon…

Funderingar kring den…

Frölunda – Skellefteå… Frölunda på uppgång Skellefteå på nedgång…? Nej så enkelt är det nog inte även om Frölunda trots skador gör bra resultat även om hockeyn kanske inte är på topp. Skellefteå togs med brallorna vid fotknölarna och smiskades rödrumpade av Mc Donnel & Co. Tillfällighet…? Massor av nollor för Skellefteå mot Färjestad vilket kanske inte är så konstigt. Men hemma…? Kan bli en kul match med massor av prestige. Frölunda vill visa att man vill ha tillbaka feta-faster-dräkte och platsen medan Skellefteå verkar trivas alldeles utmärkt i densamma… Välkommen hem Chrille. Du behövs…

Färjestad – Linköping… Luleå skapade debatt angående sviter. Är det en svit eller inte…? Nu kan Linköping ta kål på snacket om sviter och segrar efter 60 minuter eller lite mer… Vi vann. DET tar ingen svit ifrån oss. Färjestad vann borta mot Skellefteå vilket gör det svårare att tippa det här, annars hade nog tvåan varit kanske inte gjuten men ändå rätt klar… Skulle ju vara kul med ett ras bara för rasets skull och har man 13- 2 på senaste 2 (TVÅ!) matcherna har men ju en del respekt och kanske flyt med sig… Hlinka och Hlavac har man definitivt med sig… Och om det är en svit…? Det ser man på priset och storleken… Dom är dyrare och större… Inga rest-and-fly lådor att sova i…

HV71 – Brynäs... HV vinner hemma. Så är det bara, men hur är det på bortaplan…? Nu är dom hemma igen och deras hockeygud kanske är bekväm och sur för att han tillbeds bara på hemorten…? Därav det taskiga bortaspelet… Om gamle Tommy Sandlin i sin hockeyhimmel har några connections så är det nog till att nyttja dom nu. Tung uppgift för Brynäs som knappast tar hem några pinnar från Jönköping…

Modo – Södertälje... Tälje imponerade senast. Det gjorde inte Modo… Vad gör man av det nu då…? Tippa Modo. Förmodligen ett rätt hyfsat odds och någon gång måste ju den blinda hönan få sig en puck. Oddsen på Tälje kan bli bra dom med, så singla slanten. Krona vinner jag, klave förlorar du…Nu avgörs det inte genom ordlekar eller slantsingling utan betydligt allvarligare tillvägagångssätt och vilket av lagen som väger tyngst vete… Men Modo MÅSTE väl någon enda stackars gång…? Eller så ser Tälje paniken lysa i Modo-ögonen och säger ”BU”… Allhelgona och allt vad det är… Modo gör materialarn förbannad och tvättmaskinerna får saneras… Ja… Vem vet…?

Djurgården – Timrå... Det här kan bli klurigt. Inte bäst hemma mot laget som nu likt Modo MÅSTE vinna… Challe dessutom på hemmaplan. Inete kul sits men han vet ju att lugna sig… Eller…? Timrå hade ju inget av värde mot oss och hur ska dom klara av Djuniorgården med den farten dom har då dom inte ens åker ikapp LAMAnder som inte är snabbast i världen, men BÄST… Kan bli tungt för Challe och Lelle får passa sig i hockeysoffan så segergesten inte tar alltför ont…

Luleå – Rögle… Är dom på väg ner nu Rögle eller…? Ska dom reta Abbotts igen eller ska dom lira hockey den här gången…? Jag tror att A2 lärt läxan och kommer vara kalla och kallare än så. Dags att visa mamma & pappa lite mål och poäng och vilken kul inramning DET vore då att ösa in lite hockeygodis mot just det gamla laget… Jonsson fot känns ju lite avslagen även om den sitter kvar på benet men ont har han tydligen. I övrigt tycker jag att man ska rulla på med laget från senast som verkligen lyckades. Lite mer flyt bara så hade vi sett betydligt roligare siffror… Kommer dom idag i stället..? Gärna det… Vad ni än gör nu R2, sära inte på Jonte/Lavander/Arlbrant… INTE… Hör ni det…

Nu tröstZnarka…

Read Full Post »