Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 5 oktober, 2009

Helt ok match om man ser till resultatet. Kanske inte lika lysande om man ser till spelet. Å andra sidan mötte vi ett hungrigt Frölunda på en fruktad hemmaplan. Nu blev fruktan kanske frukten för oss då paniken ökade i takt med att sekunderna rann iväg frör Frölunda…

Nilsson var bra i mål. Mycket bra men även han släpper returer dock står han mer stilla i mål och ser därmed tryggare och stabilare ut i mål. Nej jag vill inte ha in Modig nu. Låt nu Nilsson stå och till alla besserwissers där ute som trodde att R2 skulle knäcka Nilsson vill jag bara skicka fingret i vädret. Psyket som skulle knäckas verkar inte speciellt rubbat. Jag tror att R2 till skillnad från er har koll på det här… 94,12 %…

Jag hoppades att ”Lavada” med Jonte skulle kliva fram och visst gör man det. En del i alla fall. 2 mål för Lavander och lite typiska Lavandermål dessutom… Inget finlir där inte, utan hårt jobb i det fördolda…

Fabbots…!!!

Tre utropstecken… Fyra mål, och hundra tusen tack… Fan vad skönt Fabbe måste sova i natt. OM han nu kan sova efter tre assist rakt upp i (valfritt ställe…) på nubben & co…? En skön kämpainsats och visst är vi glada för att du kom hem Fabbe. Och Abboots…! Behövs inte sägas så mycket va…?

Resten då…? Ola / Arla verkar inte komma fram, runt, igenom mot lite större och bättre lirare. Kanske ger det sig, kanske inte men dom snurrar ju friskt och måst vara jobbiga att möta ändå. Men mer på mål tack… Emil riktigt bra igen, men mest defensivt och vi kanske ska vara nöjda så…?

Lidhammar och Raffl inte… Men Lindqvist ja. Mycket tack vare Sören Persson som måste vara hatad i Frölunda… Ja säkert inte bara där…

Backarna egentligen överlag godkänt.  Kul att se fart på Krille igen. Pierre Jonsson ska nog upp på väggen snart… Janne Sandström…! Såg ni honom..? Inte…? Ni hade 27 och 59 på er. På väg mot… Form…

Frölunda då…? Tagna av stundens allvar och det blev allvarligare ju längre tiden led med Frölundasupparna som inte kan vara nöjda med totempolarna på isen. När Luleå gör 5-2 efter 14,25 så går många dessutom hem. Är det att stötta sitt lag och är trafiken i Göteborg så hemsk…? Guldlag…? Inte en chans. Man var bra i första men paniken kom krypande och Nilsson stod i vägen för allt som backarna släppte igenom vilket i sanning inte var mycket, trots 34 skott…

2-4 var mitt tips men hövdingens 2-7 var en bit närmare…

3-2 till Rögle var dock precis som jag tänkt mig…

Nu njuter vi av det här. Kollar lite motståndare i morgon och bjuder Djuniorgården på en omgång på torsdag… Nej Lillpucken levererar inte pucken på torsdag, men det finns ju andra som kan leverera…

Read Full Post »

… jag funderar på om jag får sova gott i natt eller drömma mardrömmar om Sören Persson…? Han är fan inte…

Hygglig defensiv och inte kan man klaga på effektiviteten även om man gärna sett fler skott. Nilsson bra men med bra hjälp och en del halvkassa skott blir man bra… Släpper OCKSÅ returer…

Nu en period kvar och… Törs jag…? Jo, jag har ett segerinlägg på G…

Read Full Post »

Två matcher idag. Perfekt med en uppdelning då kan man ju se mer. Eller hur gumman…??? Synd ur annat perspektiv men man får ta det goda med det onda…

Rögle – Timrå… En seger, en oavgjord, 3 torskar, 11 mål framåt. Likheterna finns där men i kväll ska man väl skilja dom åt på mer än baklängesmålen i alla fall…? Rögle har mer fart än väntat medan man kan säga det omvända om Timrå. Nu gjorde man 4 mål på HV men dom gjorde 6 och vad dra för slutsatser av det…? Ingen aning… Rögle kämpar ända in i kaklet och tog Tälje på det viset så visst är det läge att höja det där fingret som varnar… Jag chansar helvilt och tänker mig en hård kamp, lite panikhockey och 3-2…

Frölunda – Luleå… Dahlén har enligt vissa inget spelsystem och det tar vi tycker jag. Vi kör över dom med fart och fläkt som Djuniorgården och Skellefteå gjorde. Dom ställer upp som koner, vi rundar och låter Honken slå in dom i egen tipi… Nu är det inte så lätt men likheter även här. Två raka torskar och lite ”konm-igne-känsla” för båda lagen. Pressen tror jag ligger på Frölunda som brukar ha tungt mot oss hemma. Vi bygger på tradition och vinner i kväll och det med 7-2… Nej det är inte mitt tips men skönt vore det. Fabbe kommer hem borta och gör förhoppningsvis en bra match mitt i ett härligt mottagande av publiken. Goa gubbar kan ju när dom vill men dom goa gubbarna på isen för gärna vänta med sitt kunnande en omgång till.

2- 4… är MITT tips och för att nå det måste fler nå upp till en högre nivå och A2 hålla sig kalla och inte snacka sig av banan ens för en kort vila. Chabada lovar bättring hoppas vi och tar med sig Jonte i fallet framåt och påputtade av Lavander är man lagets bästa idag… Nollor spräcks och leenden spricker upp… Nillson i mål och jag slipper lägga ner bloggen. Ejde visar att han kan och varför ska jag berätta hur det går när vi snart ska se…?

Nu kör vi. Undrar vad Fabbe har för puls 19.00…?

Read Full Post »

Telefonintervju med Fabbe inför Frölundamatchen ikväll.

Tack för länken Fia…

Read Full Post »