Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 16 oktober, 2009

Lundell han sjöng och Gunilla hade feber på söder…

Men nu har vi inte Törst som Lundell utan abstinens på Hockey och i morgon är det dags igen…

Tälje möter Skellefteå och sviter är som ni vet till för att njutas i, eller sova…

Rögle möter Frölunda och frukostbuffén är till för den nyvakne…

Färjestad ger igen för gammalt morgonkaffe och Brynäs som inget har tar säkert emot det dom får, om så den kalla slumpen…

Timrå får ge plats åt Djurgården, kanske i en spilta på Bergsåker. Men mer plats än så…? Nej… Inte nu…

Modo får hungriga Lejon på besök och en munsbit är vad man är… Smakar dock papper…

HV ber till högre makter och ser sig själva i spegeln. Räcker det mot karga iskrigare som inte har den minsta aning om hur man tror, eller vet…?

Som sagt, mitt i nattens djungel ställd… Nu kollar vi om lejonen sover…?

Read Full Post »

Michael Jackson…

Kvällens idol, jo jag har andra idoler än hockeylirare… Fråga mig om Phil Lynott…! Men kvällens Idol på TV gav en tankeställare…

Michael Jackosn… Vilken kille och vilken artist, och förmodligen, utan att ha känt honom, vilken människa…

Heal the world… Vilken låt, vilket text, vilken glädje… Stora starka jag fäller en tår när jag förklarar för lillebror 9 år…

Länken, säkert bara en av tusentals… Texten unik… Och vi som gnäller på domare, bråkar på läktare och skriker på våra barn…

Skärp oss,… Heal the world…

Han var unik Michael, var lite unik du med. Heal YOUR world… Så blir du lika älskad… Och kanske till och med att någon säger det till dig, innan det är för sent…

Fjollig jag..? Jajjamen… Och inte så lite stolt över det…

Så, Fjolla på du med… Älska någon… Nå…! Inget fjäck…  Så att dom KÄNNER det… Nuuu….

Read Full Post »

Månsson…

Hallå…! Någon med nåt mer än ett kex i skåpet..? Månsson nobbar Timrå…!

Wojne wojne… Han ville bort från Skellefteå av familjära skäl. -Jag hörde vad dottern sa i telefon, eller hur det nu var…? Hon bor i Karls -Nånting och det är ju en bit söder om Sundsvall… Visst…?

Att då tro att han signar 40 mil söderut… Nej men skärp er… Kvinnor drar, barn ännu mer. Se på Renberg och så kollar ni kartan. Var är bästa klubb i närheten av Karls… Nånting.. Nei inte Karlstad…

Månsson, all respekt…

Read Full Post »

Modo…

Anrika klubben Modo har ekonomiska problem. Ja vem har inte det…? Fattas miljoner och jag håller med. Mina miljoner lär få vänta i evighet så jag håller inte andan medan sjag väntar… Det är lugnt…

Men Modo… Jag har ett förslag…

Fakturera Foppa för hyra av Hockeylag och ishall samt delar av elitserieomgång… Det borde ge några spänn…

Read Full Post »

Kollade matchen på TV igår och det går ju inte att missa att det är grus i maskineriet, något är fel. Trots en ganska ohotad vinst känns det inte som att vi med dessa kedjor kan åka ner till Jönköping och lugga HV på pinnar… Det händer för lite och för sällan för att vi ska kunna sitta nöjda och glada. Det räcker inte med en producerande enhet, en som är på gång, en som inte klaffar och en ”rest”…

Hur göra då…? Ja det finns naturligtvis en ”plan B”. Sickan i form av R2 har säkert en plan Men just nu verkar den vara att köra den i botten. Ingen direkt variation och några juniorer lär vi inte få se på länge än… Men nu mot HV har dom världens chans. Jag vet att resonemanget klickar en del men ändå. När vi nu möter Hulken på is kan vi då inte passa på att prova lite. Nej jag ger inte upp i förväg men något måste göras och varför inte prova i ”säkert läge”…? Ingen kommer klaga på en torsk mot HV borta. Eller…?

Men det är klart. Om vi blandar och ger och vinner… Hur ska vi göra då…?

Fredag, god mat, vin och någon gammal match på DVD… Fredagsmyyys…

Read Full Post »