Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 24 oktober, 2009

Fan vad bra vi var idag…

Inte världsmästare men bra. Mycket bra och även om tröttheten syntes så jobbade man sig in och tillbaks efter det tunga 1-1 målet som på intet sätt kändes rättvist. Ska inte målvakten ha klubban i isen…? Och hålla ihop skydden…? Såg billigt ut. Särskilt när klubban går av och pucken med knapp styrfart (Nåja…) smiter förbi Herr Nilsson…

Efter 1-1 trodde jag att det var kört men gladdes åt de offensiv som kom och när signalen gick var jag inte nöjd över en poäng utan missnöjd över en missad trea. Det är positivt då man möter Färjestad borta. Färjestad som trots allt är Svenska Mästare och så den där sviten och så länge sen vi vann här senast… Med det i bakhuvudet känns det rätt kul att vara missnöjd med en pinne…

Nu blev det två och i sudden var det inget snack. Dryga 2 minuters konstant press, mycket beroende på Ari Vallins utvisning efter 39 sekunder, men ändå… Härligt avslut till slut och Arla är värd att avgöra, han slet en del i kväll. Ja vem gjorde inte det…?

Backarna i stort godkänt med ett ? för Krille Berglund som inte känner igen sig själv vilket inte beror på klippningen. Något har hänt…  Robin Olsson kliver in och fram och gör en bra insats. Satt och berömde honom när han och Burra får ett kontringsläge… Visst såg jag rätt…? Ja det gick ju som det skulle men i övrigt bara bra… Ejde kliver fram och visar muskler och biter ifrån på ett sätt vi inte är vana vid. Vänj oss Ejde. Invänjningsperioden är avklarad… Hellboy ingen dålig match även om orken tröt men så härligt spel….

Forwards får väl allihopa klappa sig för bröstet en hel del men en extra patteklapp för Jonte som ser piggare ut än på… Ja nu räcker inte kalendern till… Lavander som sliter och nu såg vi Lavandergrinet igen… Arla som även han sliter och får avgöra och nu fattar väl R2 att splitten är här… Ola får ta ny plats när ryggen är hel igen…

Chabada, Martin Chabada… Gör i det tysta ett enormt jobb och fick i kväll utdelning för sitt slit. ”Äntligen” sa jag högt härhemma och förklara den för en 11-åring…??? Ja du Gert, i rosa overall och hunddräkt… Neeej…

Fabbotts… Behöver inga kommentarer…

L L och L… Finner varandra… Bättre för varje match nu…

Vi hade några i stolpen medan FBK hade via Åslund ett friläge som borde… Ja ni vet…  Ber vi inte om ursäkt för…

Det ska bli ruggigt skoj att se ännu Bättre Hockey på måndag då Brynäs ska hit och kolla på snö… Om dom nu inte sitter kvar i planet och käkar pizza…? Minns ni den…?

——-

Tälje vann med 4-2 och den satte jag rakt av….

Rögle vann över Dif, nej inte men det trodde jag. 1-3 och jag trodde inte att Dif skulle studsa tillbaka så pass. Respekt…

Brynäs – Linköping… Inga 0-0 men 2-2 och det är väl rätt på ett sätt…

Timrå kom igen kom igen kom igen men sen vann HV med 4-3 i sudden och jag sa ju kanske… Märklig sits före 3-3 målet där Timrå får mål OCH en utvisning… Förklara den för mig…

Skellefteå behövde tydligen inte förta sig eller hur det nu var. Respekt för det men nu sticker Chrile till staterna och är det då det vänder… Han betyder mycket han Chrille, ja i alla fall för Bättre Hockey… min femmetta blev en trenolla…

Och så vi då… Vi vann och det tror jag ju ALLTID… Men idag var vi riktigt bra och förtjänade segern…

Nu sova gott, mycket gott…

Read Full Post »

Seger i Karlstad…

Kort konstaterande bara. 2-1 efter en sudden som vi totalt dominerade men visst skulle vi haft en trea här… Även om FBK kom igen lite för bra efter vårt 1-0…

2 suddensegrar i rad nu och DET visar på vikla killar vi har i VÅRAT GÄNG…

Äntligen x 3…

Chabada målade…

Jonte spelar riktigt bra…

Och seger i Karlstad…

Mitt tips idag…! Helt ok… 2 resultat, inte illa…

Lördag på er nu…

Read Full Post »

Två månader till julafton men jag öppnar gärna en klapp redan i kväll… En klapp från Luleå PÅ Färjestad och TILL oss fans.. Dags för Färjestad att börja räkna om tycker jag. Imponerande 24 raka hemmasegrar men för varje kommer man närmare en torsk och nu luktar det fisk i Karlstad… Kanske en surströmming…?

Södertälje – Frölunda… Var det inte några 7-målsmatcher för något år sedan..? Tälje vann och skrällde och jag varnade för dom hela tiden. Utdömda i år men inte så illa ändå. Kan man idag mot Frölunda som med sjukstugan full kanske inte orkar axa tillräckligt i Tälje… SkrällTälje tar det här… 4-2…

Rögle – Djurgården... Rögle vann borta och suddade senast mot Brynäs. Även här ett tippat bottenlag som kanske inte är så dåliga som vi tror medan då Djurgården är bättre än vi anade innan det startade. Kan bli en bortaseger igen då Djurgården säkerligen är lite putt efter torsken senast mot Tälje… Kan bli, jag tror dock på ettan… 3-1...

Brynäs – Linköping… Hur ska man över huvudtaget kunna tippa det här…? Ett Brynäs på G åt båda håll kan man tycka medan Linköping blandar och ger friskt men får tydligen spela ett spel man inte vill och ska Brynäs bli laget som skickar hem Lener…? Helgarderara med alla siffror och tecken som finns men ska jag satsa en spänn på något blir det 0-0... som kanske ger mest tillbakapå den kronan…  Så nu kan ni se fram emot en målfest…

Timrå – HV71... Timrå sura som fan efter suddentorsken mot oss. Man var bitvis bra och spelar man så över hela matchen så kan man rubba HV som  imponerat hemma men inte varit lika kul på bortaplan… Här skulle jag vilja satsa stora stålar på en etta men HV måste ju vinna borta någon gång dom med och varför inte ta sig i kragen redan nu istället för att dra ut på det som man brukar göra mot Timrå… 3-4... Innan sudden… Kanske…

Skellefteå – Modo... Ska väl inte vara något problem säger sunda förnuftet. Man möter en skadskjuten björn säger Säcken och den varningen tar spelarna så klart med sig. Men tar dom den ända ut på isen…? Det här SKA vara enkla pinnar men det ÄR så svårt med det enkla… Tror på seger och en säker sådan, men man kan aldrig så noga veta… Men betalt för 6-2 ska väl Modo få och det med en femetta… 5-1… och jag är inte det minsta avis på Chrille som laddar för stora hockeylandet i väst… Ha det BÄST Chrille…

Färjestad – Luleå... Det är dags och det är VI som ska göra´t. Ingen niopoängare idag Lindfors. Men en trepoängare till oss… Hur det ska gå till…? Enkelt. Vi gör fler mål än Färjestad och vinner på det viset rättvist. Hemmaspel borta, eller hur Terva…? Inget ras för FBK men 2-4...

Nu ta tag i Lillpucken och en alvedon för att sänka tempen en del igen. Inge kul när kidsen är sjuka… Bra medicin i kväll hoppas vi så klart…

Read Full Post »

Kollat igenom reprisen av Timråmatchen ock konstaterar att domaren inte hade sin absolut bästa dag. Hur Timrå kan få straff då Luleå INTE får det på bland annat Arlbrants friläge är ju inte annat än en redig skandal… Japp, så är det, men ok. Vi borde väl ha vunnit på dom chanser vi hade men kanske inte riktigt på spelet om man får vara lite snäll… Timrå kan mycket väl störa HV i kväll om man tar med sig det goda man bitvis hade och håller i Meunier en smula. Han vill mycket men håller sig inte alla gånger till hockeyboken… Och om HV inte spelar det spel man gör på hemmaplan… Märkligt sånt där…

Ambulansen i Luleå pratas det en del om… Jag kan hålla med och jag kan hålla emot. Med en gumma jobbandes på sjukan fattar man att det ibland finns alldeles för få ambulanser medan det andra gånger, ja ni fattar… Hur ska man göra då…? Jag har ingen lösning men den dan jag får vänta på en ambulans till Lillpucken för att någon hockeyspelare ska in och sy igen rumpan… Då lägger jag ner allt som har med hockey att göra… På plats i Coop med flera arenor har ambulansen ett 40-tal killar att akut ta till sjukan, ifall… På andra sidan sargen, utanför arenan är dom några fler… Svårlöst som sagt… Men det finns något som inom sjukvården heter ”Prio”… Det där får någon med mer ingående kunskaper orda om…

Skönt ändå att det inte blev värre det som kunde ha blivit riktigt illa. Nu small det både här och där i torsdags. Man knäade inte för något på vissa håll och på andra ven puckarna inte bara ”kring” öronen… Tufft spel Hockey…

Och spelar man inte får man väl göra annat. Talang även här Olausson men fokusera trots det på hockeyn… Kul intervju, eller tom BRA intervju…

Foppa får massor med stålar om han lirar i KHL… Visst… Det är för det här han offrat allt eller…? Daniel Sperrle bjuder på en del bilder från andraligan förvisso,  (tack för rättningen dör Daniel…)  och visst är det fint i Ryssland…??? Öhhh… Kan tänka mig att NHL-folket garvar en del när dom ser statusen och kvalitén på anläggningarna… Ja det finns säkert bättre men man spelar mot alla lag va…?

Nej Foppa, satsa du på NHL, för du vill ju vinna något och det gör du inte här hemma och KHL har jag redan räknat bort för din del… Någon som säger emot…?

Modo ja…! Gåtan Modo får man väl säga… Horava leder inte alla träningar vilket för mig låter en aning udda. Vad gör han då…? Har han halvtidstjänst…? Säkert någon bra förklaring i deras ögon men i min värld inte riktigt ok… Horava kanske sitter på AF när dom andra tränar…?

Nej nu är det bara att svälja kaffet på rätt ställe, fixa lite och ladda för en hockeykväll där tempen redan är hög. 39,4 på Lillpucken…. Vi får väl se hur det blir på måndag… Vi ville ju så gärna  gå och se Brynäs få torsk…

Read Full Post »