Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 14 april, 2008

Jag trodde att du själv skulle inse det ingen annan i Luleå hockey verkar inse… Du håller inte längre den klass vi vill se och behöver i Luleå. Jag är ledsen för din skull och för Luleås skull men nästa säsong kommer att bli ännu tuffare och vad du gjort utom en hyfsad denfensiv och ett par bra matcher på slutet…? Ja det vet inte jag… Och att flera elitserieklubbar visat intresse…? Nej…

Som jag ser det har Luleå med det kontraktet lagt ribban på vad man vill nästa säsong… Inte mycket…

Fan… Nu får det ryktas om Banham och Ruzicka och fan vad dom heter… Jag är i alla fall besviken. Se nu när ”stora” lag som Färjestad förändrar och kickar gamla reliker. Borde inte vi göra samma sak…? För inte är han väl… Nej jag orkar inte…

Burra är inte framtiden utan det är lirare som Lindgren, Lidhammar, Olsson Thornberg, KKB med flera juniorer. Var är dom kontrakten…? Lindgren är förvisso i Thailand men var det inte ganska klart redan innan han stack…?

Nej plocka hit några fler reliker bara. Vill ni kan jag snöra på mig grillorna igen. Det kan bli en värvning det. Jag har ju också ett stort Luleåhjärta…

Read Full Post »

En massa mot ett… Ja men blir han aldrig nöjd…? Jodå. Det började ju bra och även med 3-0 kändes det som att Linköping var med även om det var väl många silver på pucken. HV visar att man är det bättre laget och att man har den bättre orken. Jag trodde att man skulle mattas efterhand men icke. LHC mattades och styrdes bort från farliga områden och när man kom till gjorde man det i Martin Dahlin-lägen. Med ryggen mot mål…

Inte mycket att snacka om. Det bättre laget vinner ikväll och det är väl bara att hoppas för ”seriens” skull att inte Linköping deppar ihop av detta. Att man orkar och VILL ställa upp till kamp på onsdag igen… Trots dagen siffermässiga ”utskåpning” så står det ju ändå 2-2 i matcher och det mesta kan hända… Jag hoppas verkligen att det mesta KOMMER att hända.

Dagens nerköp är väl ändå Stana som inte riktigt når upp till den klass man behöver i en final. Jag vet inte om han borde lastas för något av målen men är det inte lite knasen över honom ändå…? Lägger sig snabbt…

Johan Davidsson… Luleå…? Nähä inte det. Ok stanna du kvar då och gör det du är bäst på där du är bäst på att göra det. Respekt, men vad har du i ansiktet…?

Förvånansvärt lite Jämtin…

Förvånasnvärt mycket Lance Ward…

Åkerman… Ja vad ska man säga. Men jag ser inte den där extrema storheten en del pratar om…

Weinhandl. Visst skulle han floppa. Nära nu… Så nära det kan bli i alla fall. Respekt.

Mårtensson. Inte ikväll…

Liv… Hade namnsdag för ett tag sedan… Inte bäst inte sämst. Svårt idag…? Näää…

Vinnerborg får rackarns med godkänt…Inte ett fel. Andersson däremot…? Det där med kaffet som spilldes skulle jag vilja… Nä den går vi inte på… Kul kommentar förvisso. ”Dom som vill spela får göra det. Dom som inte vill kan sitta här”… Dubbelutvisning och Kuben förklarar… Vi fattar.

Hur går det sen då…?

Ja lyckas nu Linköping skapa lite spel så att man håller emot på onsdag kan ju nerverna träda in igen hos HV och vi får spänning… Annars ser det väl ut som att en av Sveriges mest hängivna supporter och bloggare får som hon vill…

Read Full Post »

Pang sa det och HV leder… Kanske inte riktigt den utveckling matchen behövde… Eller…?

Och Andersson har klätt ut sig till Vinnerborg, men mig lurar han inte… Grå som grå, randig som randig, domare som domare… Dom avgör inte det här. Det gör spelarna… Och så gör dom gör 2-0. HV… Visst tippade jag på dom…?

3-1 efter två perioder och visst tänder det till och visst är HV hetare än tidigare och visst har man ökat även i Linköping. Jag sitter väl inte på framkanten i soffan men är ändå på G och gillar det jag ser…

Ett tidigt 2-3 nu i tredje så flyttar jag fram i soffan… Kanske tom skjuter fram bordet en bit… Bensträckare nu…

Read Full Post »

Silly pågår ju för fullt och spelare placeras lite var som helst men hamnar på alla andra ställen…

Men vi då. Vi bloggare… Får vi något tillskott. Jag har med nöje följt Kvalserien, en Rögleblogg. En mycket bra sådan. Förvisso av ett par murvlar men det är ju inget nytt.  (Vi har ju bröderna grus som bloggar i en egen klass…) Hoppas att dom återuppstår som elitseriebloggare til hösten, Daniel och Lasse… 18-19 september var det premiär va…?

Jag vet inte om vi förlorade några men kommer det några…? Har du tips på någon Röglebloggare så kom med dom och har du som Röglesupporter lust att skriva…? Jag läser…

Nu ska jag skotta snö… Klipper ni gräs i Ängelholm tro…?

Read Full Post »

Det fruktansvärda som Sverige följt den senaste veckan fick den upplösning vi alla fasade för. Engla finns inte längre och vi alla gråter inom oss även om det kanske inte syns på alla.

Bättre Hockey tar ibland upp annat än hockey men jag tvekade länge på att ta upp detta. Jag hoppade över den förra mediala tragedin men nu berör jag det helt kort mest för att jag själv har en kille på 10 år och jag fattar bara inte vilka känslor som Englas föräldrar måste bära på nu. Jag gick in till honom igår kväll där han låg och sov, ovetande om den hemska värld vi håller på att skapa och lämna över till våra barn.

Kan vi inte lova varandra att sånt här aldrig mer händer… Lova det, snälla…

Read Full Post »

Smäller det kl 19,00…? Ja pucken släpps men smäller det…? Jag menar blir det kamp, fight och vilja på isen eller blir det avvaktande spel där ingen vill göra fel och ingen törs utmana…?

Fight blir det garanterat men om Lance Ward är speciellt intresserad av att ta strid är väl osäkert… Han lämnar klubben och hur smart är det att lösa sånt här mitt under brinnande slutspel…?  Nu var det kanske klart sedan tidigare men ändå…

Therese… Din katt får väl inte sparken va…?

Annars kan man tro att det blir det vi, eller i alla fall jag, efterlyst i hockeyväg. Kamp, fight och nerv… Ja nerv har det ju varit men lite mer av den varan. För handen på suspen… Inte har det varit några högre höjder på matcherna förutom sekvenser här & där. Får vi en hel match värd att minnas nu…? Får vi en match som avslutas i klunga i ett hörn där vit slår på blå och tvärtom…? Eller kommer dom bara lugnt att kliva av banan efter 60 minuter med siktet inställt knappa 46 timmar bort…?

Jag tror… Att HV tar det här till 2-2 idag och det med Johan Davidsson från förra matchen på näthinnan. Jo han visade vägen kan man väl säga och Linköping backade i kvalitét. Man kunde inte avgöra ens i spel fem mot tre och den omtalade situationen som skulle gett dom en straff återkommer säkerligen både medvetet och omedvetet. Den randige D. Jöns från den matchen får inte förnyat förtroende, som att han någonsin haft det, utan in med en annan randig som jag inte brytt mig om att kolla upp. Det kan inte bli bättre, det kan inte bli sämre… Eller…?

Klockan 19.00 ikväll börjar det. Då får vi en första indikation på hur kvällen kommer att bli. Hur tillbakalutat det blir i soffan…? Jag hoppas på framkantssittande i soffan med nerverna på helspänn och en massa härlig hockeypropaganda…

 

Read Full Post »