Besökte sportbladet och var in på den taggiges blogg och det av den anledningen att jag såg detta…; ”Domarn förklarar det bortdömda målet”… Sorry men jag var ju bara tvungen… Vill ju veta…
Kopierar in… -”Stefan Liv har som jag uppfattar det på banan blockerat pucken när Musse Håkanson stöter sin klubba mot Liv´s plockhandske så att pucken trillar ur plockhandsken och in i mål.
MEN det Sportbladet missar att fånga upp är att det dessutom uppstår en annan regelvidrig situation. Nämligen det faktum att Musse Håkansson är offside i målgården när han stöter mot Livs plockhandske. Det innbär att ”målet” inte godkänns av två anledningar.”
Mvh
Ulf Rönnmark”
****
OK… Men…! Betyder det att man aldrig, inte ens om pucken är där före spelaren, får befinna sig i målgården…?
Jag vet faktiskt inte men vore det inte kul om… Nej så kan det ju inte vara… Lelle… Red ut regeln om offside i domardräkt.. Nej målgården…