Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 23 april, 2011

Fjollar runt på diverse bloggar på morgonen och stannar en stund på Noll & Kolls alster där det snackas om att det rasslar till i truppen. Läser några inlägg/kommentarer och funderar på ordet i rubriken. Det finns ju en möjlighet att sanera lite bland de som skriver ohämmat utan kontakt med cellansamligen under hjälmen. Men icke. Mr Nisse, ja ni vet nog vem som åsyftas tillåts härja fritt och detta är nog den enda egentliga orsaken till varför jag inte hänger eller kommenterar där så ofta som jag egentligen hade velat. Men jag blir bara bestört över inkompetensen, uppviglandet och det ytterst negativa skitsnackandet. Nej jag kanske inte är bättre på hockey men, ja , jo kanske. 

Ta bort fanskapet så det blir en trevligare ”miljö” där. Jag kan hålla mig borta ändå om ni vill, men läser i så fall mer än gärna…

En annan sanering som dök upp är ju den som året innebar. De som inte pallade Rönkenhockeyn får tydligen inte en chans till. Kan det vara så? Ids någon med mindre härdsmälta än jag kolla kontraktsläget inför säsongen som var och vilka av de som nu ”får gå” inte riktigt passar in i Rönkens spelidé…? Kanske är jag ute på en rejäl cykeltur här men är det kanske så att de med mindre fart nu inte får ny uppsättning papper & penna att skriva kontonumret med. Lavander är väl en sådan kan man tro. 

Sanering 2 är väl på målvaktssidan där Nilsson nu hänger över Atlanten och inte vet var han landar i höst. Tydligen vet HAN vad han vill men vad det innebär i verkligheten…? Vi får väl se men med tanken Gustafsson/ Rautio förstår vi att det blir många matcher på båda, precis som med Nilsson/Rautio och det gick väl rätt bra med facit i hand. Ingen såg väl direkt sliten ut och det gick ju minst sagt över fröväntan för båda killarna. NU, med en eventuell utlåning av Nilsson till Luleå lär väl knappast superlöftet lånas ut och inte heller bänkas rejält. Inte så som han är uppskriven av dom flesta. Jag har tyvärr inte sett eller reflekterat över honom så värst att jag har en egen åsikt. Så vart tar då Rautio vägen? Killen som alltid verkar komma i kläm på något vis. 

Sanering 3 innebär hemmaplan, gårdsplan närmare bestämt. Solen skiner och våren ska fram och bereda plats för den alltmer hägrande sommaren. Så måste man ju bereda plats och landningsbana för påskkärringarna också. Dom kan vingla väl så bra utan landningstillstånd då kaffehurran verkar väl så dopad på vissa kvastförare… 

Väl genomtänkt inlägg…? Icke…!

Read Full Post »