Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 8 augusti, 2017

Ispremiär. Som det brukar vara, sol ute och en massa folk inne i en ishall. Ja massa vet jag inte men ändå rätt bra med besökare, 1000? Kanske nåt åt det hållet, om man avrundar uppåt. Jag vet som sagt inte.

En är dock lite, ja inte så lite speciell för mig. En som nu premiärat för tionde eller om det är elfte gången i rad. Respekt Lillpucken. Jo jag har ju varit med varje gång men jag räknas som inte.

Jag brukar säga att han tillhör inventarierna. När coachen ropar upp spelarnamnen så är han med där nånstans min, ja vår, han har en underbar mor också, Lillpuck. Vi kan kalla honom Marcus också, han heter ju så.

Glädjen i hans ögon, ja hela hans kropp går inte att ta miste på när vi kollar eller pratar hockey. Ja framförallt då kroppen som tack vare den CP-skada han har inte riktigt styr om man säger så och ju mer spännande det blir ju mer styr kroppen själv och idag som så många andra ispass, matcher eller träningar har han nog bränt minst lika många kalorier som spelarna på isen. Ofrivilliga rörelser ska den medicinska termen vara. Väderkvarn säger vi.

Bra jobbat Marcus.

Bra jobbat också Luleå Hockey som år efter år bjuder på sig själva, ser hans situation och välkomnar honom med stort hjärta. Han får High-Five av spelarna, ledare morsar glatt och alla, ja kanske inte de nya för året, vet hans namn och kanske kanske förstår de hur stort och viktigt det här är för honom. Nej han är inte dum men har en hörselnedsättning som spökar lite. Han är lika smart som du och jag men har  en del  mindre erfarenhet av livet, han har ju missat en del kan man säga. Sjukhusbeök och annat har begränsat och begränsar honom alltjämnt, men det gör ju att det här med hockey, det kan han fokusera på. Och det gör han…

Tack alla, spelare som ledare som låter oss komma och hälsa på och se på lite närmare håll hur det funkar och står till ibland. Tack till några lite mer, lite extra. Ni vet vilka ni är om ni nu skulle råka läsa det här. Men framförallt tack Marcus. Min stora lilla puck.

I övrigt då?

Ja det kom en drös spelare som säkert kan både bättre och mer om ett tag, precis som det ska vara. Lite stapplande, klumpigt, ovant. Det såg halt ut för vissa men nog blir det här bra. Inte guld, men kul hur som helst och kuligare än på länge tror jag. Nåt för Bulan att bygga på.

Vi är också några som är lite närmare om man säger så. Luleredaktionen var ett namn som var aktuellt för några år sedan men sedan vi tappat en ”medlem” till cancerhelvetet lever inte redaktionen på samma sätt. Folket är kvar, det har kommit till en del och vi ger inte upp så lätt och håller varandra om ryggen på twitter och andra sociala medier. Vi har kul med en gemensam nämnare. Luleå Hockey. Ni vet vilka ni är, tack och bock, ni är bäst.

En sista bara, Britt, jag SKA försöka hålla dig uppdaterad men ett tips är att inte hålla andan medan du väntar på inläggen här.

Hockeyn är igång, Lets Born to Rock som Ola sa.

 

 

Read Full Post »