Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 23 maj, 2013

Nej det är inte kallt, det är inte norrländsk sommarkyla heller utan mer en sån där känsla av halvt obehag, nåt man inte vill men som man ser närma sig ändå.

Ledin till Luleå. Rykten som jag inte hört men ser att andra hört. Och andra är inte bara ett par stycken. OK, rykten bygger ofta på rykten osv. Någon vill sprida något och det får fäste och sen blir det en levande sanning.

Jag säger fetnej. Riktigt FETNEJ till Ledin. Det av många orsaker, en av dem är inte att han faktiskt hade chansen att bli kung här men valde bort oss för vad många anser ”pengarna i HV”. Så långsint kan man inte vara. Framgången där blev väl inte riktigt vad han trodde. Skador och sorti i kvartar på löpande band och mindre och mindre speltid är väl inte vad han trodde och önskade sig. Det var väl knappa minuten i sista matcherna om jag minns rätt? En stjärna i dalande är inte vad Luleå behöver. Inte heller en spelare som delar fansen i 2 läger. En ”vill ha” och en ”absolut inte” del.

Ledin har aldrig varit någon målspruta, han har aldrig varit en ledande spelare i något lag, han har aldrig varit spelmässigt bidragande utan mer en pain-in-the-ass på hög nivå. En spelare med en spelstil, ok en roll, som inte passar in i Rönken-hockeyn som jag ser det. Hårt arbetande, javisst, men hur och hur länge till?

Jag sätter Ledin i kategorin mindre minnesvärd sett till Bättre Hockey. En retsticka som gjort sin sak bra men det är en sak jag inte gillar och som Luleå inte behöver. Vi behöver mer spelande karaktärer, en sniper, och framförallt lite yngre och hungrigare sådana. Bevare oss väl för spelare som ska pensionera sig i klubben. Jo, något undantag kan finnas, men Ledin tillhör inte den kategorin.

Ryktet som går i samma veva som Ledin om Juhamatti Aaltonen känns lite fräschare, men båda känns, av skilda anledningar, i min värld lite… Njae…

Om vi säger så här. Jag vill väldigt lite Ledin till Luleå.

Read Full Post »