Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 22 februari, 2012

I morgon torsdag, abstinens. Men kanske är det bra. 2 matcher på raken med vinst nu. Och mål, flera stycken och i PP, ja tom i BP, tom kasse då men ändå. Och serieledning. 

Kanske lika bra att låta skallarna svulla av lite och få lite fart i benen igen, det såg lite segt ut på sina håll. Var det Småland eller var det något annat? Både Fälth och Hjalle såg ut att ha sirap under rören, bitvis.

5 matcher i morgon och trots att Luleå inte spelar kommer vi vara serieledare även efter morgondagen. Då kan alla sluta snacka om dom inte redan gjort det. 5 matcher där egentligen alla är skitviktiga…

Brynäs – HV… 84-80. Hålla på HV kanske? Eller kryss och sen avgörande? Brynäs senaste mot bottenlaget Linköping var knappast godkänt, hur ska vi tolka det? Kört för Brynäs nu? HV på G trots alla skador. Lutande tvåa här. 84-83…

Djurgården – Växjö… Kvalspel – Slutspel. Är det så illa ställt i och med Djurgården som det ser ut? Såg inte mycket av nollan mot Färjestad men FBK såg på de korta sekvenser vi såg ut att bara glida runt lite. Tungt för Dif och Växjö har även dom en fet morot, slutspel. Särskriv det där och jag tror att Dif är nöjda med det om knappa 2 veckor. Vartåt är lutet? Dif trots allt.  Kvalspel – Slut spel.

Färjestad – AIK… 6-7… 78-74… Riktig prestigematch. Ska FBK rycka och ta in på täten? Ska AIK chocka och ta in på… FBK? AIK har en del bra resultat på slutet. 5-1 på Modo, 3-4 efter straffar mot HV, 4-1 mot Djurgården, 4-2 mot Linköping och så 0-0 mot Frölunda som sen slagskottade hem segern på straffar. Inte helt lätt match för FBK som nog får anses ha pressen på sig. Man kan väl hoppas på en hård, stökig match som suger musten ur mossponkarna. Dom ska ju hit upp sen. Känslan är, inte bara därför, lite åt AIK-hållet. 6-7… men 78-77…

Modo – Skellefteå… 9-5… Jakt för båda lagen. Slut spel – Slutspel. 6-0 för Skellefteå mot Timrå senast borde ju vara ett resultat att vara nöjd med eller skraj för. Nu var det inte någon riktig värdemätare då det mest var pajas över den matchen. Timrå gjorde inget, fick inget göra och gav väl mer eller mindre upp. Modo gick på pumpen mot Växjö senast och den läxan har man nog lärt sig av. Hemmaplan nu och ett lätt övermodigt Skellefteå, inte helt lätt. Det erkänner jag, men seger, om inte förr så i sudden… Slutspel – 5emma…

Timrå – Linköping… Slutså in ihelvete – jävlar i helvete. Avsågade Timrå och det här är väl som att skjuta på sittande fågel för Linköping. Allt utom en tvåa är sensation, men jag har ju sagt att Timrå skiter ihop det för något lag. LHC utan poäng här är nog spiken i slutspelskistan. Modo vinner, drar ifrån och 6 poäng upp känns med 18 att hämta inte omöjligt, men svårt. Och skulle man se att Modo ligger risigt till…  Därför. Lutande tvåa. Slut så inihelv… –  Bättre läge. 

Luleå -Frölunda… Vilar ikapp och väntar på lagen underifrån. Luleå gäspar lätt medan Frölunda lite mer oroat tittar på…

Read Full Post »

En Luleåfantast, en Färjestadsfantast och en Saiksupporter åker till Saudiarabien på semester. De känner inte varandra, men möts på flygplatsen och börjar snacka om sin gemensamma passion, ishockey.

De träffas senare på kvällen, börjar värma upp med en flaska Absolut som en av de hade med sig och spelar lite kort. Ju mer de dricker och snackar hockey, desto mer högljudda blir de. Till slut kommer polisen och upptäcker att de sitter och dricker alkohol, vilket är strängeligen förbjudet i Saudiarabien!

De tre blir dömda till 2 veckors fängelse och att därefter få 20 piskrapp var, vilket får ses som ett fruktat straff vilket ofta lämnar men för livet.

Dagen kommer då de ska piskas, men eftersom detta sammanfaller med nationaldagen, så känner sig kungen givmild och ger dem audiens. -Idag firar vårt stolta land sin nationaldag, säger kungen. -Så jag ger var och en av er ett önskemål och ni kan be om vad som helst, förutom att bli benådade.

Den första att bli piskad är Saiksupportern. -Vad önskar du dig? frågar kungen. -Att ni spänner fast en kudde på min rygg, ers höghet, svarar Saik supporten och känner sig jävligt smart. Men kudden håller bara i 10 piskslag innan den går sönder. Saik supporten svimmar av smärtan och kan knappt andas efteråt.

Det blir då Färjestadskillens tur och han tror sig veta tricket: -Jag ber om att få två kuddar fastspända på min rygg, säger han. Men bödeln skrattar åt denna kaxighet och ger sig fan på att slå ännu hårdare, varpå kuddarna har gjort sitt redan efter 12-13 slag och resten blir ett veritabelt helvete för Färjestadskillen som förs bort halvdöd.

Sist blir det Luleåfantastens tur, varpå kungen säger: -Mina tjänare har talat om för mig att ditt hjärta ligger hos Luleå Hockey. Det gjorde min ärade avlidne fars också, den gamla kungen. -Detta förtjänar respekt, så jag skänker dig två önskemål istället för bara ett. Luleåfantasten funderar lite på saken och säger sen:
-Mitt första önskemål är att ni ger mig 100 piskrapp istället för 20!!!

Hela salen är mållös, så otroligt modigt av honom! -Det glädjer mig att se sådant prov på mod, unge man, säger kungen. -Och vad blir då ditt andra önskemål, du modige?
-Tja…, svarar Luleåfantasten, att ni spänner fast Saiksupportern på min rygg.

Tack till Catrin…

Read Full Post »

Några kanske undrar varför jag inte kommenterar Abbotts tackling på Thörnberg. Jag har helt enkelt inte sett den. Missade den live, det kom inga repriser och när det till slut kom en visning var den i slow-motion och ganska kort, jag var dessutom helt oförberedd så jag såg bara halva i ögonnvrån.

NÄR jag har sett  den, missade reprisen idag, då ska jag komma med en kommentar. Till dess bara, den såg jävligt tam ut i slow-motion… 

”Kul” dock med alla kommentarer runt om som nu kapar Abbott med fotknölarna. OK, var det en ful grej så var det. Men han är väl inte känd som den som… Ja ni fattar. Lätt att peka finger åt andra.

Jag skulle väl kunna säga att Thlörnberg verkar inte ha det fetaste skallbenet, men jag avstår. Jag skulle väl kunna säga att han får väl skylla sig själv som vänder arlset/ryggen till, men jag avstår. Jag skulle väl kunna säga att han får väl höja blicken, upp med huvudet, men jag avstår. Jag har ju inte sett tacklingen…

Men det är sånt vi har fått höra när våra killar stått där med skallebank… Annat eko i skallarna nu…?

Read Full Post »