Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 2 februari, 2012

Fortsätter på inslagen väg och kritiserar friskt. Denna gång ett rakt påhopp med kniven i ryggen på de som kommenterar lite här och där. Inte bara här, utan även där…

Hur är det ställt med hockeykunskaperna hos diverse folk som påstår ett & annat? Skiter man i det och är nöjd med att se sitt namn på nätet? Blir man någon bara för att man hackar och rackar någonstans i http://www.-världen? Har man inget konstruktivt att komma med utan måste fälla ut pungen för att det ska bli något? Pungen, för stake har man ingen…

Ser så många ”sjuka” kommentarer på nätet, AB, XP, Hästposten och Nu Skojar Dom. Alla fyra ”blaskor” jag ibland läser. Emellanåt skippar jag skiten och nöjer mig med de polare man har som de-fakto håller hårt på andra lag men kan hålla sig inom vissa gränser och även gilla Bättre Hockey oavsett vilken tröja som presterar den…

Men några ska ut med skallen i blåshålet och fattar inte att dom syns, hur anonyma dom än är. Fegskitar, nätet ser er. 

Jag är relativt befriad från dynga här även som det slinker igenom en å annan men det spelar mindre betydelse. Det som oroar mig är att vi som föräldrar inte har bättre koll på vad våra barn gör på nätet och hur vi fostrat dom. Eller till vad vi fostrat dom.

Ser ibland mindre sköna bilder från hockeymatcher med läktarvåld och hat som lyser ur dessa unga ögon. Ett ful-finger riktat mot… Ja mot vadå? En fiktiv någonting bara för att känna styrka i massan. En massa man är med i men gömmer sig i bakom halsdukar, huvor och en stor portion dumhet…

Snälla mamma och pappa, ta bättre hand om era barn. Ge dom kärlek och sunda värderingar. Tala om att livet är värt att levas med ett leende och inte en bitter uppsyn  fylld av hat mot allt och alla. Det är bättre att älska och älskas än att hata och hatas…

Se det positiva, se det roliga i det som ändå bjuds, vare sig det är på is i en ”tråkig” 1-0 match eller ett kul häng med ett gäng polare på en match. Farsor, morsor… Var är ni? Inte på hockey i alla fall och inte i närheten av brandväggen…

Read Full Post »

5 matcher ikväll, den sjätte i omgången spelades mellan omg 38 & 39 den 16/1. Linköping klev ut ur dimman med 7-2 mot Modo…

Vilka lag som har Dimma nu är väl höljt i dunkel men klart är att några har det tyngre än andra. Läs Djurgården…

Skellefteå – AIK… Borde vara lätt, enkelt och en klar etta men säg den logik som är logisk? Jag tror ändå på en etta och kanske med några fler mål än senast det begav sig i Kraftlösa. AIK släppte till lite mot Växjö som tog för sig i slutet och skapade lite nerv i match och tabell. Skellefteå spelar en fartig, frejdig hockey, mest beroende på att man har svårt defensivt. Man vågar inte släppa in motståndarna då backsidan inte är optimal. Bra lösning på ett svårt problem kan tyckas. 4-2… idag.

Brynäs – Timrå… OK. 5-1… Eller tvärtom, men knappast. Brynäs gjorde vad dom behövde, inte mer mot Linköping och ja, vem tro att dom behöver ta i från tårna i kväll…? 5-1…

Djurgården – HV71… Djurgården med stora skadeproblem och som jag anar och tror problem internt i organisationen. Mår inge bra kan man väl säga. HV som varit snackisen i det här lilla forumet sen mitt tydligen ”sköna” inlägg spelade inte bra mot Luleå, inte heller mot Brynäs trots vinst med 2-1… Fan vad många mål DET var då…! Matchen före det öser dom in mål mot Skellefteå, 3-2. Wow liksom. Nej jag kan inte hålla mig. HV är ett mysterium i år. Mysteriet Djurgården löser man dock i kväll. 1-3… 

Luleå – Växjö… Dags för islossning har jag sagt länge. Med den hockey Luleå spelar blir det inte många mål bakåt så islossningen kommer ske framåt, så klart. Växjös spelar enligt många tråkigt, defensivt och kanske är det så. Man spelar efter sina resurser kan man väl också uttrycka det men när resurserna går skadade blir det svårt att komma med något skönspel. Det får Luleå stå för och dom som missar skönheten i det hela kanske inte har… Nej inga pungsparkar här. Luleå vinner, jag sa 11-0 till Z men fattar ju bättre. 5-1… 

Färjestad – Frölunda… Ytterligare ett hockeymördargäng. Den här gången mot ett lag som kan lira med full fart och inga säkerhetsbälten. Dock blir man säkert upphakade så farten sänks en del. Färjestad på dekis har ryckt upp sig och även om man inte är där man borde vara spelmässigt är man en faktor värd att notera. Frölunda blandar och ger och bjuder på resultat därefter. Lite Derby-feeling på detta och derbyn ska väl vara jämna och ovissa. Men nog tar Färjestad det här. 2-0… Även det ett resultat av tråkig hockey. För så är det väl när det blir lite mål…?

——-

Jo, vi kör hockeysoffa idag. Detta då tempen inte är på vår sida noll-strecket utan uppvisar mindre sköna – 28,3… Jag visar både Ödmjukhet, Hänsyn och Respekt till en liten hockeylover med nedsatt immunförsvar och taskig blodcirkulation. Det har jag då i alla fall lärt mig...

Read Full Post »