Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 3 november, 2010

Ja i morgon, torsdag alltså. Frölunda nedkom med en liten (?) Pa(r)vel… Njae den var inte så bar men det an nog bli bra om nu inte Frölundaspöket slår klorna även i Skrbek. Det brukar ju gå troll i liret för killar med Luleåförflutet i Frölunda. Å andra sidan verkar det med det resonemanget som att hela Frölunda lirat i Luleå…

I morgon torsdag lirar däremot hela Luleå i Frölunda, eller ja Scandinavium då…

Timrå – Modo... Ner mot Upp…? Tror lite mer på Modo här…

Djurgården – AIK... Aldrig i min mössa att AIK tar en trea mot Dif igen. Kanske sen, men inte nu…

Brynäs – Färjestad… Tappar man 3-0 mot Modo bör man nog ha en än mer stabil och större ledning mot Färjestad. Det får man inte… Färjestad är en fet faster och har makat ner sitt feta kaffestinkade arsle i finsoffan för att stanna där… Brynäs får nog lära sig stava till streckstrid. Men om ni jobbar skiten ur dom är vi inte ledsna för det. Några skador och ett par grova matchstraff tack…

Södertälje – Skellefteå… Jag trodde att Tälje var på G vilket dom verkade vara ett tag mot Djurgården. Skellefteå gör bara det dom måste och inget mer. Här måste dom nog lite mer annars kan det gå illa. Ska dom nu ha en torsk kan det lika gärna bli den här…

Linköping – HV.... Vart har vi dom här lagen…? Vi blir nog knappast klokare efter matchen men visst låter 6 raka torskar lite för mycket…? Å andra sidan. HV…!? Vem vet. Lägger små om några stålar på 1 X 2…

Frölunda – Luleå... Vill och kommer att tro på och tippa Luleåseger. Jag vet inte hur skakat eller skadat Frölunda är men visst ska vi kunna åka ifrån dom. Dags för Nilsson att göra en kanonmatch och så ska resten  gå på som vanligt. Slog vi Linköping så ska väl Frölunda gå att ta poäng av. Gärna 3… Lindqvist kommer säkert gå in som f-n för detta och om nu Pavel spelar så är han väl knappast i matchform, men farlig likförba…t Några Frölundafans vet inte vad dom ska ha honom till. OK grabbar… Han är back, han är stor, tung och har en enorm räckvidd. Börja där…

42 -16…

Eller

39 – 19…?

 

Read Full Post »

Jonas Fahlman snackar med Renberg. Avslappnat och en del kul kommer upp och fram. Tex var Micke har sitt hockeyhjärta… Kolla, lyssna, och gärna ända till slutet…

Skit nu i att det är Fahlman och Renberg och ge det en chans. Det är trots allt en kille med ett stort hjärta och en stor hockeykarriär bakom sig. Micke alltså…

Read Full Post »

Ronnie, den lugnaste av puckar har grottat i arkivet och hittat orsaken till Luleås framgångar… Njae kanske inte så, men Terva, mannen i hörnet eller ”the man, the myth, the legend” sa ju tidigt hur detta skulle gå...

Tack Ronnie. Grattis Terva…

Jag funderar fortfarande när media ska haka på…? Eller har jag missat något?

(Lite befängt att länka till sig själv kanske, men se det som att länken går till Terva.)

Read Full Post »

Lillpucken tyckte efter dagens match att jag skulle byta namn på Bloggen till rubrikens ”Bättre Luleå Hockey”. Men även om det kan vara svårt att finna dom just nu så finns det andra lag som också spelar Bättre Hockey… Linköping gör det definitivt inte. Lillpucken hälsar för övrigt att han lagt bloggen på is ett tag.

Redan i första bytet såg vi att det här var inte samma lag och inställning som mot Brynäs. Här var det fart och fläkt och jävlar anamma och nu var det kul igen. Kul att jobba, slita och kämpa igen.

Annars började det roliga redan innan nedsläpp med klackens banderoll med Grattis Elias & Niklas. Stolta över våra killar uttagna i landslaget så klart. Snyggt gjort klacken. SÅ ska man…

Macthen vinner vi på intensitet och smartness. Vi är där på samma sätt som tagit oss till serieledning och vi är ett lag igen. Ett väl fungerande lag där man ställer upp för varandra och är på spelabara ytor och fan så bra vi är…

Segern är ohotad, den är rättvis och kunde ha varit större. Kul att se Melichar och Holmqvist på slutet efter att KKB snurrat med dom en längre stund. Dom tog sig med knapp styrfart till båset. KKB, vilken lirare även om han nu inte öser in poäng att notera i statistiken så öser han in Bättre Hockey-poäng…

Arlbrandt sket väl i landslaget. Han lirade Tre Kronor klass i Luleå istället och Mårts borde kanske inse… Kanske. Nu gör han två mål och kunde väl ha fixat ett par till men vilken lirare han är. Chris Abbott gör även han ett mål i Bättre Hockey-klass. Norrena kanske inte ställde sig i korvkön, men nog tog han kölapp i alla fall. Snyggt pass av Melichar där…

Straffen är självklar och den andra gången blåser domaren. Arla lägger den som han aldrig gjort annat och så avslutar vi med lite läktarhockey, klapp-klapp spel och fyran är Enterfeldts och att Hlinka får slå in en volley på nära håll är väl inget att yvas över.

Vi vinner, vi gör det bra och vi grävde inte ner oss efter Brynäsmacthen…

Brynäs som åkte ifrån Modo med 3-0 för att sedan i klassik Brynässtil tappa till 3-3 och sedan torska på straffar. Om det är så klassikt vet jag inte men man har väl tappat ledningar för. Jag sa 2-2 och sedan Modo. Poäng till mig där…

Skelleftå spöar Timrå även om nu Corso spöade Adam Larsson. Den sistnämnde verkade stå upp rätt bra ändå. 4-1 och även om jag inte var 100 så tippade jag 4-2… Poäng igen till mig…

Djurgården tappade 2-0 till 2-3 men vände och jag var väl inne på Tälje men, jaja. Fel tips och inga pinnar vare sig till mig eller Kents killar. Är Dif på G nu tro?

HV71 skulle ju relativt enkelt klä av omplåstrade Färjestad men glömde bort något. Vad vet inte jag men kanske hur man gör mål? Nu vinner Färjestad borta och rycker därmed lite i tabellen som i övrigt är skitkul att se på. Inga poäng till mig men däremot till FBK… Salak var tydligen bättre än att släppa in tre mål. 1 blev det och 96 %…

3 av 5 rätt dör kanske Xrysset mellan Modo  och Brynäs är roligaste tipset att få in. Att sedan Modo tar straffarna är ju något jag scoutat länge och väl för att ha klart för mig. Det fattar ju alla… Så 60 % idag ökar väl mina stats en del.

För att hitta något positivt i övrigt kan man väl för dom luttrade Frölunda-supparna säga att dom i alla fall inte förlorade i kväll. Det gör dom däremot på torsdag kväll…

Pratade med Pierre Jonsson lite kort och han såg sugen ut och sa att han gör för fullt på måndag. Behöver vi honom tänkte jag? Frågan är väl berättigad när vi rullar runt på 6 backar och den sjunde, Lökken, får 1,24 på isen…? Jo det är klart att Pierre är välkommen, men han saknas då inte så där extremt mycket. Vi kan ändå…

Med huvudet på kudden kommer tabellen snura innan för locken en stund innan jag nattar och tänker… Trettionio… Trettionio… Trettionio… Och sen snarka in och låta Ettaaa… Ettaaa… Ettaaa…

13 poäng ner till fyran HV…!!!

Fan vad vi är bra.

Read Full Post »