Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 26 07 2010

Så kom det sig vid den tiden på året att man skulle ut och pröva sina grejor. På is för första gången på länge och jag är glad och tacksam och både fötter och ljumskar hälsar med stor glädje att dom slapp vara med…

Med på is var dock alla Luleåspelare utom Bröderna Abbott och David Rautio, jag mötte den sistnämnde på väg in till sjukan senare. Rapport om honom kommer väl i någon media kan jag tro. Robban har fotat och Terva ”the man, the myth the concept” har rapporterat i gammal god ordning

Min rapport kan inte påstå annat än att det här ser bra ut, ett gäng på topp och självklara guldkandidater till våren. Så galet euforisk kan man bli när man varit utan hockey en längre tid. Självklart vet jag vart laget i alla fall ”på papperet” står men det var så kul, så kul och visst kan man väl få drömma lite…

Lillpucken var så klart med och han är en god dörröppnare till hockeyspelarna. Som att dom skulle bry sig om mig…?? Hehe… Han ville gratulera Frallan till NHL-kontraktet och hans skulle väl göra ett mål för honom. Cooolt… Han morsade på Harju som verkade vara på topphumör. Tror fan det om man ska kombinera hockey med siol & värme… Wow…

Burra som vanligt glad och pratsam, ont i fötterna liksom även Frallan som verkade ha mer ont än alla andra ihop. Janne Sandström även han ett fan av min Lillpuck och Omark smet förbi med ett leende och vi noterade att alla verkade glada och bara lite lagom trötta. Det där sista kommer förmodligen åtgärdas under dagens fyspass…

Var snabbt in en sväng i A-hallen vilket inte var någon uppmuntrande syn. Inget är sig likt när sarg och allt annat man är van vid är borta. Att det ska liras hockey där inom kort är inte det första man tänker på när man kliver in där…

Tog några bilder men Robban & Terva har väl Bättre koll, jag har bara Bättre Hockey och en Lillpuuck…

Grattis Frallan, var dagens viktigaste…

Harju, glad kille…

Stor, större, Anders Nilsson…

Tänk Om(ark)…

Djungelhockey… Varför ”Djungel”…???

13… Vänta nu… Det är… Åhhh…

Trean vet jag, det är Topi Jaakola, men 11…? Simon… Nåt…

Litet rinkrostig, höll visst kameran upp & ner…

Nilsson, vårt STORA hopp i vinter…

Och här ska det liras inom kort…???

Macke och den ständigt leende Burra… Knät ok, spelar med skydd, inga problem sa han…

Janne sa något om en bättre säsong, vi håller tummarna…

Vi får väl se, det kanske kommer några bilder till senare. Nu är det igång i alla fall, abstinensen lindrad men inte botad…

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 179 andra följare