Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 22 november, 2009

…spöade Djurgården med 6-0 idag och ett trick med hatten av Christian Nyman… Synd man inte hade orken att vara där…

Och på tal om ork så twittrar Wikegård om att 50 % av elitspelarna inte har kondition att spela på elitnivå… Är det därför dom vill ha mindre rink…?

Liten ork, kort inlägg…

Read Full Post »

Icing…

Back spelar ett långt pass till forward på röda. Forward försöker ta emot en studsande puck men missar. Åker som fan efter den men hinner inte ikapp. Domaren blåser för icing…

Varför…? Spelaren försöker ju ta pucken som olyckligt studsar över bladet…

Skulle det inte bli roligare hockey om man släppte en sån grej…?

Read Full Post »

Luleå vann... Så skönt att få skriva det igen, Luleå vann och som dom gjorde det… Med det sköna spel vi sett för ett antal omgångar sen men i ärlighetens namn var det väl inget spel för ett finallag men det KÄNDES då så… Ingen var dålig och ingen var bäst. Förutom ett par sekvenser där Anders Nilsson gör ett par såna där räddningar man bara gör en gång i ett hockeyliv…

Vi vann vi var bra vi behöver inte skämmas för den här trean men heller inte slå oss för bröstet och tro att vi är bäst. Nej gå inte i den fällan en gång till… Vi kämpade och slet, vi offrade oss hänsynslöst, Hellström täckte skott med skallen, Styrman med foten… Hellström såg ut att grina riktigt illa och Styrman tog sig knappt över sargen… Men 2 straxar senare var dom på is igen…

Burra vara bra, Emil var bra, Jonte var bra och det vilar nog en förbannelse över honom för annars hade han satt friläget… Alla var bra. Jo jag sa nyss det, sorry… Tom JAG var bra…

Det kom ett SMS från Plissken…; ”Jaaaaaaa vad bra vi är” och då jag känner honom som den ödmjuka typ han är så fattade jag att han inte menade sig själv med anhang på äventyr i nöjets tecken utan Skellefteå och att dom vann… Mot HV…? Trodde jag inte men en bra match var jag inne på… 2-3 borta mot HV är respekt… Och dom ska vi möta på tisdag… Huga…

Linköping slog Timrå, 4-2 och hade bara två puckar till mina 6… OK tips mao…

Djurgården kammade noll mot Färjestad och jag gapar… Vad hände…? Hockeylogiken förklarar sig. 0-5 ena dan hemma och seger med 1-0 borta den andra… Man behöver inte förstå allt sa min gamla mattelärare och jag vet ju i alla fall vad ALLT är… Usel på matte mao…

Rögle kryssade först mot Modo för att sedan dö i sudden. Modo vinner alltså men jag var inne på stoppet för Foppatåget som viserligen bara hackade men ändå… X efter 60 minuter och jag klappar mig själv på axelskyddet…

Brynäs ”borde” funkade inte och man kryssade mot Tälje. Känslan fans inte och jag fegiskryssade först men tog ställning för Bif om nu inte ”Borde” funkade… Vad jag upprepar mig…! 4-4 och surt i Tälje kan jag tro… Dom ledde visst länge…

Vi har fortfarande övertag på Frölunda. Nu med kämpa-2-1 och jag tippade just det… Ja en 7-5 också men vem trodde på det…? Hade vi tur…? Nej vi spelade Bättre Hockey än dom…

——–

Dagens roligaste…

Hockeysnack med fienden innan match. Fia med Frölundahalsduk är trevlig i alla fall… Hoppas Isak den förste med ett tillbakahållet leende slipper sova på soffan… Han har ju rätt färger i sig…

Emelie morsade på oss och hur kan man sakna hockey på en tvåveckors i värme med sand mellan tårna…? Jo man kan. Jag vet…

Zimme… Det gick ju bra… Kul…

Janne Sandström utmärkte sig två gånger, ja linjedomare Sandström… Först en dratt på ändan och sen ett isfiske av tandskydd med tröjärmen nerdragen som ”handske”… Är ett tandskydd från en Frölundaspelare en smittorisk…? Såg rätt kul ut i alla fall…

Räddningarna som Nilsson gör… Wow… Imorgon, ja eller om en snart, kl 10 kollar vi in dom igen på reprisen på Canal +…

Dagens tråkigaste… Täljes Yannick Lehoux och skadan som jag just nu inte vet något om men det är ALLTID trist med skador. Min allergiknäck är jobbig, men inte i närheten… Kry på dig pojk…

Nu natt med ett segerleende på kudden…

Read Full Post »