Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 15 januari, 2008

7-2 till Luleå och dom andra resultaten rullar vår väg… Skönt som bara f… Bäva SSK på torsdag… AB skriver ”Krossade Värmlänningarna”… Jag säger bara att skinnet är taget…

Det här ska jag fira med att vika ett par maskiner tvätt… Hur firar du..?

Read Full Post »

… som det spelas viktiga matcher idag. Vi håller en tumme eller två för HV och Modo idag.

Det är skillnad på tabellen efter ettor ikväll;

 Bif 48

SSK 45

Luleå 45

Mora 39

Och tvåor;

SSK 48

Bif 48

Luleå 42

Mora 42

Så därför hoppas vi inte bara på Luleå utan även HV och Modo i dom andra matcherna.

Read Full Post »

Säker – osäker – säker – osäker – säker – osäker – säker -osäker – säker på seger… Fan det är pirrigt idag. Men visst är förutsättningarna ganska ok. Skadefritt och så en del lirare i FBK borta. Man höjer ju förväntningarna och hoppas på det bästa…

4-1 eller bara 1-0… Eller gör hur f-n ni vill bara det blir en trea…

Read Full Post »

Måste, måste, måste, måste… Ja så symbploserar vi dagens drabbning mot ett för dagen för oss tursamt decimerat Färjestad. Tursamt kanske blir en vagel i ögat då kanske andra spelare kliver fram och vill ta chansen när dom nu får den enligt devisen ”den enes död den andres bröd”…

Nu är ju ingen död i Färjetstad men några skador och ett par avstängningar som för oss är lika lämpliga som löjliga… Jag har redan lovat bort vargskinnet vilket förvisso kan visa sig vara olyckligt men jag känner mig ganska säker på seger. Luleå har visat att dom inte bara har moral, dom kan täta bakåt också. Nog så viktigt och håller man tätt bakåt så är det enklare att vinna matcher. En bra defensiv och så lite avlsut med utdelning så blir det här extra roligt…

Dagens poäng skall fördelas mellan dessa lag och gärna så här…

HV 71 – Södertälje. HV är väl sura som attan efter torsken mot Färjestad senast och visst vi hjälper er med hämnd om ni fixar det här. Klart ni gör. Såg den matchen och spelar ni på det viset är jag lugn. Då tippar jag 5-2 men visar sig SSK från den sida jag varnat för behöver jag nog ett par valium. Men hur stor är den chansen…? Kan viisa sig vara tillräckligt stor. Nu placerar jag valiumburken inom räckhåll i alla fall.

Modo – Mora. Modo som visat form på slutet med 5 raka ska väl inte ha några problem med Mora men dom kämpar med Morakniven på strupen och då vet man aldrig. För varje seger är man närmare en förlust. Ca 21.15 vet vi men innan dess ska det tippas och jag tror på Modo. Jag vill tro på Modo för någon hjälp måste vi få någonstans ifrån och varför inte ta hjälp med 6-2 för Modo ikväll…?

Luleå – Färjestad. Måste, som sagt och jag tror på det. Kerman lämnar och vi tackar honom för vad han trots allt gjort för klubben. Slitit och kämpat och vad jag förstått inte surat ihop. Stort Kalle, lycka till. Lycka till även Luleå ikväll som jag avnjuter på plats i TV-soffan, men på lördag. Då ska jag skrika mig hes på plats igen. Förra gången FBK var på besök körde grabben in pucken på isen och hade lovat/hotat att köra på örgen Jönsson eller domaren. Nu missade han båda men det han tippade då var 5-4 och Chabada som första målskytt. Det blev 6-4 och Chabada. Stolt kille? Ja men hans pappa då…? Dagens tips håller han inne med en stund men det kommer säkert. Dagens tips från mig blir en ganska säker seger med 4-1 eller så. Kanske mer för även om han Heino-Lindberg var bra senast kan han ju inte ta allt. Siffror som i första matchen, 6-4 och andra 3-5 tror jag inte på. nej jag kör med 4-1 till Luleå men är nöjd med allt från 1-0 och mer…

Nu kalorier sen hockey…

Just ja. Lidhammar tack!

Edit: Eller vad hon nu heter; Grabben flikar in med 5-2 och Ejdepalm som första målskytt…

Read Full Post »

Den lokala Luleådelen av Kerman fan club läggs ned. Detta efter besked att Kalle drar till Finland då han inte fått till det i Luleå. Det där kan man skoja om men nu öppnas det lite dörrar för ett förvärv kan man tro. Vad har dom på G? Har dom något på G?

Kalle har slitit & kämpat och sånt gillar jag. Hellre en slitvarg över hela isen än en kille som lojt avgör matchen. (njae… Jo) Varför inte en slitvarg som avgör…?

Bättre Hockey önskar Kalle Bättre Hockey och ett stort LYCKA TILL…

Read Full Post »