Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 16 09 2011

Premiären avklarad och ett knippe nerver i närmaste sopcontainer. Resultaten för respektive lag är väl bara att glömma och nu gå vidare med tillförsikt. Inte läge att deppa redan nu även om det säkert känns lite halvt obehagligt att tippade bottenlag som Timrå och Modo körde kräfta igår. För dom alltså. 

Ett par väntade resultat, ett par mindre väntade och så ny omgång i morgon. Läge för revansch för vissa och upp till bevis för andra. Redan säger ni. Ja, det är väl så man får se det. 54 matcher kvar och gott om tid och utrymme att ta sig i kragar och annat som behövs för att nå ända fram…

I morgon…

Skellefteå – Timrå… Skellefteå bör väl ta det här tycker man men man vet ju aldrig. Det är hockey och bland det mest obestämbara som finns. Men visst… Timrå å andra sidan… Nej. 

Brynäs – HV71… Brynäs kanske gick på vatten till en början medan Linköping vaknade sent. Vad vet jag. Inte sett matchen men både Brynäs och HV har mer att bevisa.   

Djurgården – Modo... Dif gjorde inte processen kort och HV var lite slaka. Modo kommer lite skadeskjutna och vill säkert visa att man kan mer. Men mot Djurgården? Underskattning kan vara Modos chans.

Växjö – Linköping… Som Växjö spelade bör det här vara en given tvåa till oddset 1,10. Men man kan säkert mer än så, annars lirade man väl inte i ES? Dock pågår lärlingstiden än ett tag…

Färjestad – AIK… FBK betar av förra säsongens slutspelsmotståndare på löpande band. AIK var en munsbit då. Betydligt segare nu och med en femetta i bagaget lär det ta emot för FBK. Fasth… Man vet ju aldrig.

Frölunda – Luleå… 60 minuter grabbar, 60 minuter är det som gäller och för Frölunda startar matchen när uret står på 00:00. Ja just ja. Klockan i Göteborg lever ju sitt eget liv. Kan nog ana att Rönken sagt ett & annat. Frågan är hur nöjda är Frölunda och vilken fart har dom fått upp? Rautio i mål mot någon orutinerad halvjunior… Avgörande?

Det är i morgon, nu är det nu, fredag, och jag funderar på en dusch igen. Hemma…! Det ni, är man inte bortskämd med. 

Helg på er.

 

Read Full Post »

I 20 minuter var vi värdiga SM-guldvinnare. I alla fall kändes det så även om sista 5 kanske inte var av guldkaraktär direkt. Vi slappnade av, drog ner eller tappade tempo och klev ut i  andra med hälarna djupt nerkörda i den alldeles för mjuka isen. Så ar det med det. Resten är ingen rolig historia och ska vi dra någon lärdom av detta är det väl 2. Matcher vara i minst 60 minuter och att det gäller att kämpa i alla dessa 60. Ska vi dra ytterligare lädrom så vet vi numera att sagan, (vissa hävdar att det är mer än en saga) om David och Goliat har en viss substans. Vidare kan vi väl förstå att mitt mantra om att träna avslut inte riktigt får plats på tippen, än…

Växjö var i första det sämsta lag jag sett på länge och klacken som skrek ngt om allsvenskan hade rätt i det. Dock kämpade dom väl i sina Boxplay och fick säkert energi av det för i andra och tredje var vi duktigt frånåkta och i Sudden stod vi inet bara på hälarna. Skridskorna var på slipning hos Greppa och sockarna frös fast i isen.

Straffarna som jag anser vara kul och underhållning var inte ens det. Knappt man orkade fram och jag förstår inte varför man ska dribbla sig fram och på så vis ge bort en massa chanser för Gerber i det här fallet att bryta puckbana och… Nej fan. Panga på bara. Se på Kallios straff. Den var det ruter i.

Många säger nu att det var en bra förlust om jag får översätta alla hieroglyfiska strofer om matchen och det negativa utfallet. Fan, det finns inga bra förluster. Ska man jämföra och ställa dom mot varandra så ok, bättre nu än den sjunde semin, kvarten, finalen. Men hur jämföra så?

Det sket sig helt enkelt och ska man dela ut några kängor ska man väl dra plösarna över Niklas Wallin som agerade rundningsmärke 2 gånger om, dessutom vid båda målen om jag såg rätt och inte minns så fel. Skärpning kapten.

JG, kallad, såg stabil och bra ut i mål. Kan bli en ny Nilsson sägs det och jag kan väl hålla med.

Sebastian Meijer. Populär ”hackkyckling” som kanske inte är bäst i Luleå men han gör det han blir tillsagd och kämpar på rätt bra ändå. Fast det inte räcker hela vägen. Heder åt honom trots allt.

Kim, Tintin och Enter. Skön trio med rumba på is. Det händer saker hela tiden och Enter booorde väl ha satt ett par stycken, men dom kommer. Gärna före den där sjunde…

Finnarna. OK, nästa, även om Vihko inte får den liggande ettan direkt. 

Abbotlinan, nämnde jag nu. Räcker så.

Ola & Co. Men hallå. Det har börjat nu.

Hörde att Luleå tränar straffar på dagens träning. Bra så.

—–

Resten då? Ja där hade jag betydligt bättre koll och förstår ju att HV inte orkade uppmana dom krafter som behövdes. Jag hoppades på en skön saga där men icke så. Djurgården tydligen bra, men vem kommer ihåg matchen när alla memorerar det fina runtomkring. Heder och tack för beviset att mänskligheten även letar sig upp till hockeyläktarnas mörkaste vrår. 1-2 och jag hade 3-2… Ville ju så gärna.

Linköping straffade Brynäs och dom Brynäsare som trodde på mirakel får nog fortsätta knäppa händerna även om det kanske såg ljust ut på sina håll. Arla målar. Bra, gör bort dom mot andra lag Du Pär. 3-2 efter straffar och mina 4-2 var väl…? Nej.

Färjestad – Skellefteå… ”2-2… sudden och straffar men ingen Rundblad som kan avgöra… FBK vinner…” Så skrev jag och fick ju rätt. Helt rätt. Respekt någon???

AIK körde en femetta på Timrå och det är ju precis som mina 4-0 fast lite mer. mer behöver också Timrå men var ska dom hitta det?  

Modo behöver också hitta mer. Mycket mer även där och matcher vara längre än 16 sekunder. 1-4 sa jag och Frölunda nöjde sig med det.

Nu kan ni följa tippandet och såga och kapa bäst ni vill då det finns svart på vitt på Twockey… Skitkul. Men att ligga bakom en Kringleknutte vars lag lirar sarg_ut i allsvenskan… Nåja, rycker i morrn…

 

Read Full Post »

På begäran, allmän vete fan, men ändå… 

Vi har alltså en ”ofrälse”, en Tälje-tok i ledningen…!? Åtgärdas lördag em. Right?


Read Full Post »

Ett taffligt försök i rubriken att få till något som liknar både Twockey och rapport om resultat. Mitt resultat alltså… Det gick ju betydligt bättre för mig än dom som inte lirade mina tippade 5-0 igår, mer om det senare. Nu detta; 

Sen en dusch. En lååååååång sådan, för nu funkar det…

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 188 andra följare