Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 14 05 2010

Wow…

Imponerar inte, definitivt inte…

Read Full Post »

Boston och Philadelphia ska sära på sig i natt och det lär nog kännas för den som inte når ända fram. Boston med sin 3-0 ledning, är dom tyngda av den nu när dom tappat till 3-3…? Har Philadelphia knäckt sig i jakten på en kvittering eller går dom på vatten nu ( ja men det gör dom ju) och vinner det här av bara farten…?

När jag vaknar i morgon får jag veta… För nej, jag orkar inte. Lite trasig Lillpuck och även om natten blir av modell ”vaknatt” lär jag inte orka kolla…

Ska jag tippa…? Det vore ju kul då det var ett tag sedan… Med absolut Noll Koll slår jag till med en etta… Öhhh, jaha jasså…? 4-2 till Boston då…

Osten. Jag är sur på Dig.

Read Full Post »

Kanada gör en favorit i repris från det glada 70-talet och krossar Norge med 12-1… Det vet ni om men det är kul hur fort man gör kopplingar till ”förr”…

Ännu ett krossresultat men då tvärtemot hur det var förr. Danmark (!) krossar Slovakien (Ja dom fanns väl inte då, men ändå) med 6-0 och i Danmark måste varenda pölse vara hårdkokt nu… För att inte tala om hur tomma ölen är Hvergang dom vinner…

Read Full Post »

Suck…

Känns lite ”lägga ner”-läge nu…

Read Full Post »

Man kan inte annat än sucka och tänka på gamla tider. FÖRE Bengan och på nya tider EFTER Bengan… Dom mörka tiderna är snart över och dom ljusa skall komma… Är det så…?

Nyström… Bra jobbat…

Hela Svenska hockeyförbundet börjar med och mer likan en riktigt illa skött hönsfarm… Inte undra på att VM och En & Femti känns lite avslaget…

Kanske dags att byta ut fler än Bengan…?

Read Full Post »

Chabada tackar nej till Luleå. Jag har långt ifrån alla fakta i saken men slår man samman det Chabi sagt om att vara villig att sänka lönen med att han nu erbjudits ett prestationsbaserat kontrakt som han tackar nej till så börjar man fundera…

- Var det för att skaffa billiga poäng han sa så…?

- Var det lögn att han var villig att gå ner i lön…?

- Är han en ”money-player”…?

Vi som på något vis mer eller mindre kommit i kontakt med Chabi kan väl direkt svara Nej på dom tre frågorna. Billiga poäng är inte Chabis grej. Är övertygad om att han är så stor att pengar inte är den största drivkraften och att sänka lönen är nog ingen stor grej för honom…

Då funderar man åt andra hållet.

- Fick han ett uselt skambud av Luleå…?

- Var Luleå alls intresserade av Chabi…?

- Och hur är planen nu då vi ratar spelare som verkligen VILL lira i Luleå medan vi jagar såna som knappt vill lämna mammas gata…?

Nej, återigen. Jag har inte alla fakta men skallen går som inte att stoppa. Av alla de värvningar som gjorts hittills är jag inte speciellt överens med Osten. OK, jag köper en del av det som sägs och värvas men då jag inte har ”the plan” så kan jag väl heller inte kapa eller ens jubla. Det blir säkert bra i slutändan men den oro som gnager i magen är inte skön. Man vill ju ha mer och mer och redan under Silly känna att mitt lag i hjärtat är ett hot och målsättningen ska kännas mer än rimlig och heta ”Semifinal”…

Sedan är jag så pass blödig själv att jag vill ha raka puckar och ärliga tag. Det ser jag inte riktigt från Osten idag… Tyvärr… Jo jag fattar att man mörkar en del, det vi får veta är via media och långt ifrån allt osv… Men…

Man kan väl säga så här…; Om inte JAG är nöjd med Ostens agerande i saken hur ska då en icke prioriterad spelare med ett (ev.) skambud känna…?

Jag tror inte att Chabi tackat nej enbart på grund av ett skambud. Det är min övertygelse…

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 188 andra följare