Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 10 10 2009

Domarn är skitdålig och Brynäs är riktigt bra vilket i kombination med att Luleå gör en sämre match än man trodde var möjligt naturligtvis leder till en för Brynäsare skön förnedring…

Bara att gratulera Brynäs och släktskapet som njuter av detta. Själv är jag bara nöjd med en sak men jag kommer inte på den….

Ris kan delas ut i mängder.

Johan Fansson ska ha en duktig omgång med kvasten…

Krille Berglund, spelar han Hockey idag…?

Jonte…? Chabada, Lavander…?

Ja vi kan nog räkna upp hela laget och nu funderar vi på HUR i hela det kan bli så här…? Man kommer in till matchen men kliver inte in i den… Brynäs dominerar på varje position och det SKA bara inte hända. Det får inte hända men det är lite typiskt Luleå… Typsikt är även att vi brukar komma igen efter ett sånt här ras… Hoppas att R2 ryter ordentligt nu. Straffexcercis påbjuds för så här får det inte vara…

Jo, det där jag var nöjd med. Vi några tillfällen fick vi höra vad domaren sa angående den utvisning han tog. En skön förklaring som i alla fall gav oss… En förklaring…

Det här var inte samma lag som vann över Djurgården, det här var ett helt annat lag… Men återigen, Brynäs var… Bra…

Read Full Post »

Luleå går in och kör sönder Brynäs i ca 2 minuter. Sedan vänder det hela och med en utvisning på först Lindqvist och sedan Jonte Hedström, båda diskutabla utifrån vad herr Munkavle släpper åt andra hållet. Men Brynäs gör det bra i PP och så har vi inte den där lilla turen på vår sida, och sen rasar det totalt…

Ingen är ens trea på pcucke och ingen verkar ens vilja ta tag i det hela. En time-out som gav oss hopp i hockeysoffan gav ingen effekt på isen. Frallan bjuder på en riktigt fin räkmacka och Lauritzen tackar och tar emot. Svalde den i en tugga och så har vi 3-0… Skäms Frallan, skäms… Så där gör man inte. Dribbla som sista gubbe… Och i Power-play…

Krille Berglund…??? Vad fattas honom frågade jag… ”Obsut” sa Lillpucken…

In nu i tredje och ta tag i spelet. Rör på er, stå inte stilla, vinn tekningarna och närkamperma så kan vi i alla fall få en chans att komma ikapp.

Nu kör vi…

Read Full Post »

Färjestad – Djurgården…Tips 4-2… Just nu 2-0… Lite senare… 2-1…

Slut 2-1… 0-8 glömdes fort och man vann och hur ska det gå nu…? Vi vet inte om FBK är fågel eller fisk…

Timrå – Linköping… Tips 3-2… Just nu 2-0… Lite senare… 4-1…!

Slutar 5-2 och det tuffa verkar inte ha varit där. Linköping samlar dock trycksvärta till riktigt feta rubriker i moll… Helbar sa att man inte var bättre än tabellen visar och då är man just nu inte bättre än 2 pinnar från kvalplats…

Modo – Rögle… Tips 3-3… Just nu 1-1… Lite senare fortfarande 1-1…

Slut 2-3… Jämnt länge och Modo har en del att fundera på. Rögle säkert mycket nöjda med sin sjätteplats just nu…

Skellefteå – HV71 Tips 3-2... Just nu 0-0… Lite senare 3-1…

Slutar 3-2 och jag sa ju det. HV fick bekänna färg och det ska bli kul att läsa Chrilles förmodat lyriska kommentar till det hela. HV dock fortfarande outstanding men i alla fall ETT gäng vet hur man tar dom…

Brynäs – Luleå... Tips 0-3… Just nu 18-30, nej det var starttiden… 17-25… Brynäs spräckte nollan och nu kollar vi Luleås vändning…

3 rätt av fyra så långt. Inte illa…

2-0 nu och Brynäs dominerar… Nåja, det vänder…

Read Full Post »

Tendens…

Färjestad – Djurgården4-2… Just nu 2-0… Lite senare… 2-1…

Timrå – Linköping3-2… Just nu 2-0… Lite senare… 4-1…!

Modo – Rögle… 3-3… Just nu 1-1… Lite senare fortfarande 1-1…

Skellefteå – HV71 3-2... Just nu 0-0… Lite senare 3-1…

Brynäs – Luleå... 0-3… Just nu 18-30, nej det var starttiden… 17-25…

Inte en susning om HUR det går till men tendensen är ju att dom gör som jag vill…

Read Full Post »

Och en elvaåring…

Lillpucken ville inte vara med och städa idag så han for på hockey. Luleå J-20 mot Moras som det verkar ännu  yngre…

Matchen slutade 10 – 1 och vi får nog hem en ganska glad kille om en stund… Skön uppvärmning inför kvällen…

Read Full Post »

Domarna får inte säga något… Hur ska det där gå…? Vi släpper det för nu och låter mig avgöra kvällens matcher…

Färjestad – Djurgården… 08 mot 08…!!! Hur sugna är Färjestad på att visa oss att 08 var en… Ja nåt. Allt utom etta är en stor skräll. OM inte plösen sitter mentalt hårt åt och Djuniorerna får den hjälp av gammelgubbarna dom inte fick mot oss… Då kan det bli än mer smärtsamt för Svenska mästarna… Tar ställning och tror att plösen släppt… 4-2…

Timrå – Linköping… Utan att tänka känns det här som ett riktigt tufft möte. Lite derbykaraktär, vinna eller försvinna. . Vet inte varför men båda lagen har en del att fundera på. Hittade Linköping rätta knycken senat eller var Glenn & Co så usla som 1-5…? Och Timrå som hämtad eikapp men tappade i sudden… Börjar man hämta ikapp tidigare idag…?  Jag tror det. Linköping kollar tabellen och spelar därefter. Men stenhårt ända in i sargen… 3-2…

Modo – Rögle… Modo som fattat att Foppa inte är med längre kan själv men vad kan Rögle som inte tror dom är så usla som alla (?) andra tror. Kan bli starten på Modos uppsving men jag anar att skillnaden i poäng efter kvällen inte skiljer mer än en… Dom står på 8 pinnar nu och då fattar ni fort att jag tror på ännu en sudden för Modo… Sen kanske ett avgörande, men inte nödvändigtvis… 3-3…

Skellefteå – HV71... Här borde temperaturen vara högst i Hockeysverige just nu då det känns som att HV ska få bekänna färg nu.  Vill se den här helt klart men vi laddar för annat. Dock en mycket spännande match där HV får möta dom som vill och kan möta HV högt i banan och med fart och frenesi. Skellefteå är inte slagna på förhand. Varken av oss på sidan om eller av dom själva. Dom tror dom kan vinna det här och tro kan försätta berg… Står Vitberget säkert i afton…? Säkert sår siffrorna 3-2 och jo jag tror allvarligt på det. Så förlåt Chrille och Zimme… 3-2... Sa jag det…?

Brynäs – Luleå... Släktfejden… En dokusåpa i fem akter varav den första går av stapeln i kväll. Det sägs att det står öl på kylning i Gävletrakten men dom kommer säkert bli ruggans blåa dom älgarna… Guld säger dom… Ha, säger jag. Här kommer vi med det bästa vi har och ni har..? Ove ”kryckan” Molin, Farbror Dackell, och felpasset Jonsson… Nej det här blir inte en enkel historia för Brynäs fans att smälta. Paret på plats från släktfejden hoppas kanske på ett X i rättvisans namn och för att kvällen ska kunna fortsätta på ett för båda parter trevligt sätt, men inte en chans. Det mesta talar för en underhållande afton med segerns sötma serverad i annat än kalla plåtburkar. Här hettar det till och när röken sen lagt sig har Nilsson en nolla i bagaget med sig hem, tätt packad med dom tre fina poängen och hat-tricket av A2… Räknas det som ett hat trick om dom två gör tre tillsammans…? Och hur blir det med sex…? Öhhh …??? Förlåt… Här hemma avnjuter vi en god middag med gott vin innan vi sätter oss tillrätta i hockeysoffan och ser matchen sluta 0-3…

Visst fasen. Det är ju hockeyfest i Läkerolen i kväll. Synd om dom för att dom ska behöva arrangera vår fest… Men vi tackar och tar emot…

Frölunda och Tälje vilar till på tisdag. Kanske lika bra det… Och domarna. Får inte säga sitt… Skandal…

Read Full Post »

”Munkavle på domarna”

Heja heja heja… Rubriken från AB får kaffet att smaka beskt och den här dan får en start som redan innebar betongkeps och dietfrukost. Nu FÅR dom inte uttala sig och ska vara heliga små nissar med nummer istället för namn… Det där med namnet och numret må väl vara. Många av oss känner igen hockeyfolket på isarna utan namn, eller gula hjälmar för den delen… Och vill jag ringa Kuben. Så ringer jag Kuben. Att det finns prepubertala härdsmältor som hotar och saboterar kommer vi alltid att få leva med. Tyvärr. Men om vi får lära även dom en del kanske härden smälter istället för brister…

Senast igår hade jag en härlig hockeydiskussion där man hade börjat  förstå och inse vidden av att kommunikation faktiskt är viktigt. JA, säger jag dom MÅSTE få och dom MÅSTE vilja prata. Nej det ska inte vara några kvartssamtal på isen eller efteråt men det måste ut info till oss på sidan om. Allt från spelare till oss fans. Vi måste få ta del av hur dom tänker och på det viset visa oss, spelare, ledare och andra en del respekt. DÅ kommer dom få respekt i retur… Massor av respekt…

Hockeyn ska avgöra… Visst. Men det är inte helt lätt att leva med tanken att ett felaktigt domslut ska avgöra så mycket som det faktiskt kan göra idag. Nej vi ska inte ändra beslut i efterhand. Men vi vill få dom förklarade. Jag har sagt att domarna inte får göra misstag vilket jag innerst inne fortfarande tycker. Nu kommer dom ibland, men varför ska dom slippa försvara sig då jag till och med kan få sparken om jag gör ett misstag.

Dom måste få ta ansvar för sina misstag och lära sig därav. Men… Och det här är viktigt. Dom måste känna sig trygga i att erkänna sina fel. Visst, jag dömde fel, jag hann inte se, jag såg fel jag.. Osv… Där kan vi säkerligen vinna massor med förtroende och respekt hos alla inblandade parter… Men att lägga locket på, stoppa huvudet i sanden, ja vilket uttryck som helst för att inte vilja se verkligheten, det vinner ingen på. Allra minst domarna.

Vi kommer alltid att kommentera och tycka annorlunda. Vi kommer alltid att ha skilda åsikter och vi kommer alltid att reagera. Vi reagerar när något är fel i samhället och varfär ska det vara skillnad här…? Gilla läget säger Ryhed & co nu åt oss. Vi gör som vi vill och det ska ni sk..a i… Nej Ryhed. vi gör inte det. Vi bryr oss. Vi vill lära oss, vi vill förstå, vi vill utveckla hockeyn och där ÄR domarna en del av den. Vare sig ni  vill eller inte. Det bara är så.

Jag är på ER sida i det här. jag lovar. Ni måste få mer av allt som gör er bättre. Men ni får det inte genom att utmåla er som heliga kor som inte får röras eller kommenteras. Hot, spott och spe tar jag avstånd från. Definitivt. Ni ska kunna svara i telefon och parkera bilen var ni vill. Ni ska kunna vara mina kompisar. Men mina kompisar pratar jag med. Och jag pratar HOCKEY...

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 908 andra följare