Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 24 08 2009

Föga förvånande högg Shrek förstaplatsen tätt följd av Bröderna Slummer som för övrigt inte släppte fram mitt inlägg som länkade till min lilla högst ovetenskapliga fråga… Surade dom till tro…? Såg för övrigt att dom ”snott” ett upplägg men fan skitsamma…-Låt oss kalla honom för Greger, eftersom han heter det… Jaja, vi kan ju kalla er för Bröderna Slummer, det passar så bra…

Bloggkrig…? Nej inte då. Mest en besvikelse…

Sen en eloge och ett tack, eller en länk till någon duktig skrynklare till jens.- Din blogg är kung! skriver du. Man tackar, sånt värmer, men ska vi åka bil du & jag så kör… Jag… Många poänger i övrigt i kommentarerna där…

Read Full Post »

Han må vara bättre betald än Omark av NHL vilket vi norrbottningar kommer älta i evighet. Men sånt här kommer då Omark aldrig göra… Anton Gustafsson, skön snubbe ändå…

Jag tackar en annan insatt hockeybloggare för tipset, Jimmy Stålnacke, ambulerande hockeyspelare…

Read Full Post »

I den ännu kallare C-hallen stod man huttrande och avnjöt (?) dagens träning som alla var med på. Jo alla, ända tills dom trippade av isen en efter en. Först Raffl, sedan Jonte och så Lidhammar… Men lugn… Raffls ljumske ville inte tacklas och Jonte hade väl något liknande önskemål och Lidhammars knä ska väl få sig några dagar till innan full kontakt…

Sen började tvåmål och då tar dom i ponkarna där ute. Det smäller och går undan. Precis som det ska vara. Inga värderingar utifrån denna träning men Arla körde i röda strumport och det beroende på killen med det stooora objektivet som behövde en färg för att sikta rätt. Förmodligen någon mediamurvel från utsocknes som har lite svårt att skilja dom åt spelarna. Kul om han får en Abbott i uppdrag…

Dagens roliga var dock Robban som med sitt stora men ändå något mindre teleobjektiv bytte till ett ännu mindre och sa att…” -Nu är det kallt i hallen”… Det tog någon sekund men så trillade poletten ner i det för dagen frusna myntinkastet… Humor Robban, mer sånt…

Sedan invigde vi Luleå Hockeys restaurang som bjöd viltskav och potatismos. Buurph… Jag är mätt än… Fan Terva att lura i mig en portion till…

Rönnberg summerar matchveckan och jag anar nog en nöjd Rönnberg mellanraderna ändå. Tror att han gillar matchscenariot som det blev mot SAIK… Vi gillar Robban och Tervas jobb och snart, snart, snart kommer det lite J-20 info… Hoppas jag…


Read Full Post »

Hur utveckla svensk ishockey…? Ja frågan är återigen aktuell om den nu någonsin varit inaktuell…? Shrek tar upp det i en artikel och visst finns det en del poäng i det hela. Det VAR kalabalik när elitserien delades upp i fem stora feta tanter och sju små dvärgar… Och nej det är inte stiltje, lugn och ro i svensk elithockey. Det bubblar och pyser och är mer spännande än på många år… Folk vill verkligen ha hockey nu och man vill ha SVENSK hockey med en inhemsk liga och ett SM-guld värt namnet. Jo man tvekar inte att se internationellt på det hela men dom flesta jag pratar med vill ha kvar elitserien, gärna, men inte nödvändigtvis med 14 lag…

Att möta lag som Shrek tar upp, Köln, Vålerenga, känns inte direkt lockande. Inte för att det är skitlag utan för att dom har för oss ingen historik… Vi vill möta gamla klassiska lag som vi spöat förr och som vi har revanschlusta att möta… Vi har en stolthet i svensk hockey som man försöker sälja ut till mammon och man skiter fullständigt i vem som betalar. Men det är ju faktiskt VI som betalar även om man säger att sponsorer pröjsar det mesta. Men vem pröjsar sponsorerna då…?

Jag som företagare vill ju att dom som ser  min reklam har möjlighet att köpa produkten också. Och jag som publik vill ju gärna sponsra laget och något lokalt. Går mina stålar till någon som sitter en lång gasledning bort är det ju föga intressant… Då kan jag hitta andra alternativ…

Däremot vill jag gärna ha Bättre Hockey men inte till vilket pris som helst. Kavajerna och slipsarna håller ju redan på att döda hockeykulturen och vem vill det…? Ska vi skapa en framtid där jag sitter hemma i soffan i min ensamhet och tittar på själlös hockey från en hall någonstans jag inte kan placera på kartan med spelare som jag knappt kan stava till än mindre har en relation till…?

Nej fan jag är rädd för den framtid som Looben vill ha och som Shrek skriver om, det ger väl även honom stålar kan jag tro. Men att jag för den skull skall kallas betongkloss, spansk ryttare eller bakåtsträvare…? Nej fan den gubben köper jag inte…

Kent som lirar SARG UT men är mycket mer spännande än så gjorde mig uppmärksam på DENNA KRÖNIKA.. Läs…

——

Rör inte min Elitserie…! Jo men döda den inte…

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 899 andra följare